نگاهی به فعالیت‌های جهادی مؤسسه قرآنی «ترنم وحی»
کد خبر: 4040760
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷

نگاهی به فعالیت‌های جهادی مؤسسه قرآنی «ترنم وحی»

مدیر مؤسسه ترنم وحی ساوجبلاغ گفت: این مؤسسه از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون با همکاری گروه جهادی رزاق فعالیت‌های مؤثری در حوزه خدمت‌رسانی به نیازمندان انجام داده است.

موسسه قرآنی «ترنم وحی»

جمیله بوالحسنی، مدیر مؤسسه ترنم وحی ساوجبلاغ در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: این مؤسسه از سال 94 شروع به فعالیت کرده است و دارای مهد قرآنی، پیش‌دبستانی، کلاس‌های احکام، روخوانی، روان‌خوانی، فصیح‌خوانی و حفظ قرآن کریم است.

وی افزود: مؤسسه ترنم وحی علاوه بر فعالیت‌های قرآنی در حوزه اجتماعی هم فعالیت دارد به‌عنوان مثال از زمان شیوع کرونا تاکنون فعالیت‌های خیریه و حمایت از نیازمندان در قالب توزیع بسته‌های معیشتی با کمک خیرین و گروه جهادی رزاق را در دستو کار قرار داده است و همچنین با دوخت ماسک به میدان ریشه‌کنی کرونا قدم گذاشته است.

بولحسنی تصریح کرد: همچنین در راستای حمایت از نیازمندان افراد کم‌برخوردار نیز شناسایی و در صورت داشتن بیماری به آنها کمک هزینه درمان و بسته معیشتی ارائه می‌شود. حتی با همکاری برخی از دوستان برای برخی از افراد نیازمند اشتغال‌زایی کردیم تا بتوانند از لحاظ معیشتی مشکلاتشان را مرتفع کنند.

این فعال قرآنی با بیان اینکه از زمان شیوع بیماری کرونا کلاس‌های حضوری مؤسسه تعطیل شده و به برگزاری کلاس سبک زندگی قرآنی در فضای مجازی محدود شده است، گفت: این کلاس‌ها بر آسیب‌های اجتماعی تمرکز دارد و با کتاب‌های سلسلسه مباحث سبک زندگی قرآنی تقریبا به تمامی آسیب‌ها می‌پردازدیم.

وی با اشاره به برخی از مشکلات مؤسسات قرآنی، گفت: نه من نه مربیان قرآنی این مؤسسه بیمه نیستیم. برای کسانی که سال‌ها در حوزه قرآنی فعالیت می‌کنند هیچ خدماتی ارائه نمی‌دهند. داشتن بیمه ابتدایی‌ترین حق ماست که متأسفانه از محرومیم.

بوالحسنی با اظهار تأسف از عدم حمایت کافی از مؤسسات قرآنی، بیان کرد: در شهر ما دو مؤسسه وجود دارد که یکی از آنها در آستانه تعطیلی است، متأسفانه به دلیل شرایط اقتصادی استقبال خانواده‌ها هم از کلاس‌های قرآنی کم شده و در جذب مخاطب مشکل داریم. لذا لازم است با تعامل با اتحادیه‌ها و سایر مؤسسات برنامه‌ای تدوین شود تا بتوانیم مخاطب بیشتری را جذب کنیم.

انتهای پیام
captcha