کتاب نماز ویژه نابینایان در یزد رونمایی می‌شود
کد خبر: 4041108
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳

کتاب نماز ویژه نابینایان در یزد رونمایی می‌شود

رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد با اشاره به برگزاری هفتمین اجلاس استانی نماز از رونمایی از کتاب نماز ویژه نابینایان که با خط بریل تدوین شده است در حاشیه این اجلاس خبر داد.

سید اکیر موسوی، رئیس ستاد اقامه نماز یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام سیداکبر موسوی، رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد، امروز، 16 اسفندماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر سال اجلاس کشوری نماز برگزار می‌شود و تاکنون 28 اجلاس برگزار شده اما در دو سال اخیر به دلیل کرونا به تعویق افتاد البته در کنار برگزاری این اجلاس، اجلاس‌های استانی در سطح استان‌ها برگزار می‌شود و در استان یزد هفتمین اجلاس به صورت حضوری و به میزبانی شهرستان اشکذر را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: این اجلاس در روز پنجشنبه، 19 اسفندماه از ساعت 9 صبح با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار یزد و دیگر مسئولان و همچنین فعالان نماز در حسینیه سفید اشکذر برگزار خواهد شد.

موسوی با اشاره به سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی به صورت پخش زنده گفت: برنامه‌های اجلاس نماز در شهرستان اشکذر با پخش زنده از شبکه استانی همراه خواهد بود و برای اولین بار از اقشار مردمی در پایان این اجلاس تجلیل به عمل می‌آید.

رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد با اشاره به اعزام مبلغان قم به سطح شهرستان‌ها از اجرای ویژه برنامه‌هایی در سطح مدارس خبر داد که در مجموع 700 جلسه در طول هفته برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات مختلف از جمله نقاشی، شعر، تولید محتوای نماز، اذان بیان کرد: بسیج رسانه نیز در این زمینه مسابقه بزرگی در 10 رشته هنری اجرا و تا نیمه فروردین ماه برترین‌ها معرفی خواهند شد.

موسوی با اشاره به اینکه به برکت اجلاس نماز مدارس استان مفروش به فرش سجاده‌ای می‌شوند، گفت: اکنون به 20 هزار متر مربع فرش سجاده‌ای نیاز است تا تمام نمازخانه‌های مدارس استان مفروش شوند که به همت اصناف و مراکز صنعتی در حال پیگیری است.

وی برگزاری 23 پیش اجلاسیه نماز، تجلیل از 24 نفر از اقشار مختلف در اختتامیه اجلاسیه، افتتاح مسجد و نمازخانه مدرسه‌ای در حاشیه اجلاس در اشکذر، نصب بنرهای حاوی احادیث نماز در سطح شهرستان‌ها را از دیگر اقدامات دانست و گفت: در مذاکره‌ای که با فرمانداران شهرستان‌ها انجام شد، مقرر شد خیابان یا میدانی که در شهرستان‌ها به نام نماز وجود ندارد، این نامگذاری در این هفته انجام شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد رونمایی از دو کتاب نماز ویژه نابینایان که با خط بریل تدوین و چاپ شده خبر داد و گفت: این اقدام از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی و برای اولین بار در کشور انجام شده که قدمی مؤثر در ترویج فرهنگ نماز باشد.

موسوی برپایی نمایشگاه نماز، غبارروبی نمازخانه‌های مدارس و بین راهی، تجلیل از پیشکسوتان روحانی، تجلیل از خیران مسجدساز، برگزاری 10 جشن تکلیف متمرکز در طول هفته، تهیه سرود ویژه نماز، برگزاری مسابقه نماز از سوی صدا وسیمای استان را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و گفت: در مذاکره‌ای که صورت گرفت در زمینه زندانیان جرایم غیرعمد که نسبت به نماز در زندان مقید هستند، مقرر شد برای آنها تخفیف، عفو و یا مرخصی در نظر گرفته شود که در این راستا و تاکنون بیش از 200 زندانی که نسبت به نماز فعال بودند، از این اقدام بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: تقدیر از پایان نامه‌های نماز که در دانشگاه‌ها تألیف شده از دیگر برنامه‌ها در حاشیه اجلاس استانی نماز است که در این راستا و تاکنون 20 پایان نامه اعلام شده و مورد تقدیر ویژه قرار می‌گیرند.

موسوی با اشاره به اینکه در استان یزد روستا یا محل بدون مسجد نداریم گفت: خوشبختانه تمام روستاهای استان حداقل از یک مسجد برخوردار هستند اما شهرک‌های جدید و مسکن‌های مهر هستند که متناسب با جمعیت دارای مسجد نیست و لذا این شهرک‌ها شناسایی شده و در قالب تشکیل مجمع خیران مسجدساز اقدامات لازم اجرایی خواهد شد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد در پاسخ به سؤال ایکنا در  زمینه برنامه‌ریزی برای مداارسی که نمازخانه ندارند گفت: اکنون کمتر از 100 مدرسه نمازخانه ندارند که نسبت به استان‌های دیگر آمار خوبی است و در سال جدید در دستور کار قرار خواهد گرفت تا به همت صنایع و معادن این اقدام نیز اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه 6 شهید استان یزد در حال نماز به شهادت رسیدند، نصب وصیت نامه شهدا، برگزاری جشنواره مد و لباس نماز و همچنین جشنواره توردوزی سجاده‌ای به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از دیگر اقداماتی است که در طول سال انجام شده است.

انتهای پیام
captcha