خدمت به زائران امام رضا(ع) با کار اداری پیش نمی‌رود
کد خبر: 4041455
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴

خدمت به زائران امام رضا(ع) با کار اداری پیش نمی‌رود

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های همه دستگاه‌های اجرایی برای خدمت به زائران نوروزی گفت: خدمت به زائران امام رضا(ع) با کار اداری پیش نمی‌رود و لازم است همه دستگاه‌های اجرایی به‌صورت جهادی و شبانه‌روزی پای کار بیایند.

حرم مطهر رضوی زائران مجاورانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان نیوز، مالک رحمتی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی صبح امروز، 17 اسفندماه در نشست هماهنگی برنامه‌های نوروزی 1401 که با حضور مسئولان استانی و شهری در سازمان مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه برای خدمت بهتر، ساماندهی مطلوب و آگاهی‌بخشی به زائران نوروزی، به اطلاع رسانی دقیق و به موقع در سطح استانی و ملی نیاز داریم، گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته میان رسانه ملی و مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی، اطلاع‌رسانی به صورت گسترده از طریق شبکه‌های تلویزیونی، رادیویی و فضای مجازی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه مدیران و مسئولان شهر مشهد و استان خراسان رضوی به خوبی با مسائل پیش روی زائران، زیارت و فرهنگ میزبانی آشنا هستند و نسبت به آن دغدغه دارند، افزود: الحمد لله هم‌افزایی و همفکری خوبی میان مدیران شهر و استان برای میزبانی از زائران نوروزی برقرار است که امید آن می‌رود با وجود این سطح از هماهنگی و همکاری، خدمت‌رسانی به انبوه زائران مشهدالرضا(ع) در عید نوروز با ارتقای کمی و کیفی چشمگیری روبه رو باشد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته از اواخر اسفند ماه سال‌جاری تا اواسط فروردین ماه سال جدید میزبان تعداد قابل توجهی از زائرین محترم خواهیم بود، بیان کرد: باید برای تسهیل امر زیارت و فراهم کردن شرایط مطلوب میزبانی، الگویی با رویکرد استفاده از ظرفیت‌های مردمی و تشکل‌های خیریه‌ای مد نظر قرار گیرد که با این وصف باید در نظر داشت مدیریت این تعداد از عاشقان اهل‌بیت(ع) تنها با پای کار آمدن ظرفیت‌های مردمی و تبیین فرهنگی میزبانی رضوی ممکن است. همچنان که لازم است در کنار فعالیت‌های مردمی، همه دستگاه‌های اجرایی نیز بصورت جهادی و شبانه روزی پای کار بیایند.

تحقق زیارت متعالی با عینیت‌بخشی به رویکرد «خدمت از مبدأ تا مبدأ»

رحمتی با تأکید بر اینکه سیاست خدمت‌رسانی به زائران از مبدأ تا مبدأ، از مبانی نظری قوی برخوردار است، تصریح کرد: در صورت توجه جدی به این سیاست می‌توان زیارت متعالی را برای زائران امام رئوف محقق کرد، در واقع نگاه ما به زائران و مقوله خدمت به آنها نباید صرفاً محدود به شهر و استان خودمان باشد بلکه باید نسبت به این موضوع نگاهی جامع داشته باشیم و نسبت به تأمین ایاب و ذهاب، اسکان و تهیه ارزاق و سایر نیازهای زائران از مبدأ تا مبدأ خود را مسئول بدانیم و برنامه‌‌ریزی دقیقی توسط دستگاه‌های مسئول انجام بگیرد و نظارت لازم برای عملیاتی نمودن برنامه‌ها را در اولویت اساسی قرار دهند.

وی تصریح کرد: با هم‌افزایی و هماهنگی دستگاه‌های متولی امر زائر و زیارت طی بازه زمانی 25 اسفند تا 15 فروردین ماه، عملیات جهادی همراه با نظارت و پایش با رویکرد میزبانی کریمانه آغاز می‌شود تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن از زائران استقبال و پذیرایی کنیم. امسال برای ارائه بهترین خدمت به بیشترین زائر، شعار «همه خادم الرضائیم؛ میزبانی کریمانه، عهد جاودانه» را طراحی کردیم تا همه دستگاه‌ها و کسبه و اصناف بر محور این نماد خدمت بی‌منت را ارائه دهند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سخنران خود به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) نسبت به موضوع «جهاد تبیین» با قید فوریت تأکید کردند، لذا با توجه به تشرف چندین میلیون زائر در ایام عید نوروز به حرم مطهر رضوی، این ایام فرصت بسیار طلایی برای عمل به وظیفه خطیر خودمان نسبت به جهاد تببین در دستگاه امامت است که الحمد لله برنامه‌ریزی‌های خوبی در این راستا از سوی سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی و معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی صورت گرفته است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در پایان خطاب به مسئولان شهر و استانی گفت: برای استقبال با کیفیت از زائران امام رئوف نباید صرفاً مبادی ورودی حرم مطهر رضوی رنگ و بوی زیارت و معارف رضوی بگیرد، بلکه این فضاآرایی رنگ و بو باید در سرتاسر شهر مشهد مقدس متبلور و هر لحظه به معرفت میهمانان امام رضا(ع) نسبت به فرهنگ زیارت افزوده شود و خدماتی که ارائه می‌شود در شأن زائران امام رئوف(ع) باشد.

انتهای پیام
captcha