تکمیل طرح‌های گردشگری مازندران نیازمند ۲۶ هزار میلیارد تومان اعتبار است
کد خبر: 4042106
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵

تکمیل طرح‌های گردشگری مازندران نیازمند ۲۶ هزار میلیارد تومان اعتبار است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر به غرب مازندران گفت: ۲۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح‌های گردشگری شامل هتل‌،‌ اقامتگاه و مجتمع‌‌های گردشگری و تفریحی نیاز است که بخشی از این اعتبار در قالب بودجه سفر رئیس‌جمهور به میراث فرهنگی اختصاص خواهد یافت.

عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستیبه گزارش ایکنا از مازندران، عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، دیروز، 20 اسفندماه که در سفر هیئت دولت به مازندران که در شهرستان‌های غربی مازندران حضور یافت عصر جمعه در حاشیه بازدید از طرح‌های گردشگری شهرستان رامسر و تنکابن، اظهار کرد: غرب مازندران به ویژه شهرستان‌های رامسر، تنکابن و عباس آباد دارای ظرفیت‌های ویژه و کم نظیر و جاذبه‌های گردشگری دریا، سواحل، جنگل و کوهستان است.

وی از برنامه‌های وزارت میراث فرهنگی و گردشگری برای حریم های آزادسازی شده ساحلی خبر داد و گفت: نقاط مناسب برای احداث زیربناهای گردشگری در سواحل مازندران احصا شده و پروژه جامعی نیز در نظر گرفته شده است که در این زمینه هماهنگی وزارت میراث با جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی الزامی است که امیدواریم در جلسه ای مشترک هماهنگی لازم حاصل شود.

وزیر میراث‌ فرهنگی با ابراز رضایت از پتانسیل و تجهیزات مناسب گردشگری در سواحل رامسر و بهره‌مندی از این زیربنای ایجاد شده اظهار کرد: هدف آزادسازی سواحل در حقیقت دسترسی مردم به ساحل و دریا است و باید از خدمات خوبی که نافع مردم است و در عرصه وجود دارد بهره برد.

وی از وجود ۲۰۰ پروژه نیمه کاره گردشگری در استان مازندران یاد کرد و افزود: ۲۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این طرح‌ها شامل هتل‌ و اقامتگاه و مجتمع‌‌های گردشگری و تفریحی نیاز است که بخشی از این اعتبار در قالب بودجه سفر رئیس‌جمهور به میراث فرهنگی اختصاص می‌یابد.

ضرغامی با بیان اینکه تسهیلات خوبی در زمینه گردشگری از محل تبصره ۱۸ در نظر گرفته شده است گفت: تفاهم‌نامه جدیدی با صندوق توسعه ملی منعقد و ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی در نظر گرفته و شرایطی خاصی منظور شده است.

وزیر میراث فرهنگی در ادامه سفر به غرب استان از پروژه‌های پل چشمه کیله و بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی شهرستان تنکابن بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند ساخت و مشکلات موجود قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha