اختصاص ۴۰۰ دستگاه اتوبوس جهت سرویس‌دهی به آرامستان‌ها
کد خبر: 4042239
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
در ایام چراغ برات صورت می‌گیرد؛

اختصاص ۴۰۰ دستگاه اتوبوس جهت سرویس‌دهی به آرامستان‌ها

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ترافیک شهرداری مشهد گفت: در ایام چراغ‌برات، 400 دستگاه اتوبوس جهت سرویس‌دهی  به آرامستان بهشت رضا(ع) و آرامگاه خواجه‌ربیع  اختصاص داده می‌شود.

هادی عطارزاده طوسی،مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ترافیک شهرداری مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، هادی عطارزاده طوسی، مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ترافیک شهرداری مشهد، در خصوص تمهیدات ویژه حوزه حمل و نقل و ترافیک در ایام چراغ برات اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن اعیاد شعبانیه و مراسم ویژه ایام چراغ برات، حوزه حمل‌ونقل و ترافیک تمهیدات ویژه‌ای را جهت سهولت دسترسی به آرامستان‌ها برنامه‌ریزی کرده است.

وی افزود: بازگشایی مسیرهای جدید دسترسی به آرامستان بهشت رضا (ع) در ایام چراغ برات، علاوه بر مسیر موجود جاده فریمان، مسیرهای جایگزینی برای دسترسی به بهشت رضا(ع) فراهم شده که شامل آزادراه شهید شوشتری (به‌صورت رایگان و بدون اخذ عوارض)، بولوار شهید مفتح شرقی و 75 متری رضوی، امتداد کنار گذر شمالی و جاده فریمان، بولوار صبا، بولوار کارآفرین، بولوار جدید الاحداث شهید فخری‌زاده و جاده بهشت رضا(ع)است.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ترافیک شهرداری مشهد بیان کرد: اطلاع‌رسانی مناسب جهت آگاهی شهروندان محترم از مسیرهای پیش‌بینی‌شده با نصب بنرهای تعیین مسیر بهشت رضا (ع) در معابر مذکور و در راستای آگاهی شهروندان و همچنین اطلاع‌رسانی در تابلوهای پیام‌نمای ترافیکی و انتشار اخبار در فضای مجازی و رسانه‌های شنیداری و دیداری از جمله اقدامات ما در این زمینه است.

عطارزاده طوسی با اشاره به اختصاص ۴۰۰ دستگاه اتوبوس جهت سرویس‌دهی به آرامستان‌ها خاطرنشان کرد: در ایام چراغ‌برات، سرویس‌دهی اتوبوسرانی به آرامستان بهشت رضا(ع) از طریق پایانه‌های انقلاب، پایانه جنب دانشگاه فردوسی، پایانه مصلی، پایانه انتهای مفتح و پایانه فردوسی روزانه از طریق ۲۴۰ دستگاه اتوبوس و سرویس‌دهی اتوبوسرانی به آرامگاه خواجه‌ربیع نیز از طریق پایانه‌های انقلاب، مصلی، شهدا، جنب دانشگاه فردوسی، زکریا (انتهای کوهسنگی) وکیل آباد، شهید گمنام و شارستان- طبرسی روزانه از طریق ۱۶۰ دستگاه اتوبوس انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌ها برای این ایام، مسیرهای دسترسی و تامین پارکینگ در آرامستان‌ها است که در این راستا تمامی فضاهای باز و همسطح قابل استفاده در داخل بهشت‌رضا(ع)، برای استفاده به عنوان پارکینگ ساماندهی می‌شود و بنرهای راهنمای مسیر دسترسی به بلوک‌ها و موقعیت پارکینگ‌ها در حاشیه مسیرهای ورودی آرامستان بهشت رضا(ع) نصب و بروشور راهنمای مسیر بلوک‌ها میان شهروندان توزیع می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: به‌کارگیری ناوگان ون، به منظور جابه‌جایی مسافران از محل ایستگاه‌های اتوبوس تا بلوک‌های داخلی آرامستان بهشت رضا(ع) توسط سازمان تاکسیرانی و به‌کارگیری خدمات گشت انضباط ترافیک به منظور مدیریت تردد معابر درون شهری منتهی به آرامستان‌ها از دیگر اقداماتی است که در ایام چراغ‌برات انجام خواهد شد.

عطارزاده گفت: در این ایام ورود به آزادراه شهید شوشتری از طریق عوارضی رایگان خواهد شد و تیم‌های مورد نیاز پلیس‌راه به منظور مدیریت و کنترل ترافیک در مسیرهای منتهی به آرامستان‌ها در ایام چراغ برات مستقر می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین مدیریت ترافیک معابر حدفاصل میدان امام حسین (ع) تا بولوار ۲۲ بهمن در ایام چراغ برات با در نظر گرفتن ظرفیت معبر شهید یوسف‌زاده و امکان مدیریت ترافیک آن، توسط پلیس راهور با همکاری سازمان ترافیک جهت تخلیه ترافیک و هدایت خودروها به بلوار رسالت در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha