تجلیل از حافظان و قاریان مؤسسه قرآنی شهید برهان عالی سنندج
کد خبر: 4043292
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۲

تجلیل از حافظان و قاریان مؤسسه قرآنی شهید برهان عالی سنندج

حافظان و قاریان قرآنی مؤسسه قرآنی شهید برهان عالی سنندج در مراسم میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان با مشارکت اداره ورزش و جوانان استان کردستان تجلیل شدند.

برومند رازیانی مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام برومند رازیانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در مراسم میلاد حضرت علی اکبر(ع)، روز جوان و تجلیل از حافظان و قاریان قرآنی مؤسسه قرآنی شهید برهان عالی سنندج که با مشارکت اداره ورزش و جوانان شامگاه سه‌شنبه، 24 اسفندماه در این شهرستان برگزار شد، با اشاره به برخورد صحیح با جوانان اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) بر نیکی به جوانان تأکید دارند.

وی افزود: پیامبر اسلام فرمودند: «شما را به نیکی با جوانان سفارش می‌کنم چرا که آنان دل‌های رقیق‌تری دارند به راستی که خداوند مرا بشارت‌دهنده و هشداردهنده برانگیخت، جوانان با من هم پیمان شدند و پیران با من به مخالفت برخاستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان از جوانی به عنوان منشأ حق پرستی، ایمان و انصاف یاد و بیان کرد: حضرت علی اکبر(ع) با وجود آنکه در اوان جوانی بود اما فرموده‌اند: «اگر ما برحقیم از مرگ هیچ هراسی نداریم».

حجت‌الاسلام رازیانی بیان کرد: با تدبر در آیه 89 سوره نحل می فرماید: «وَنَزَّلْنَا عَلَيْكَ الْكِتَابَ تِبْيَانًا لِكُلِّ شَيْءٍ وَ هُدًى وَرَحْمَةً وَ بُشْرَىٰ لِلْمُسْلِمِينَ؛ و این کتاب را بر تو نازل کردیم که بیانگر هر چیزی و هدایت و رحمت و مژده ای برای تسلیم شدگان [به فرمان های خدا] است» می‌توان گفت قرآن کریم خود تبیین‌گر و تبیان بر همه چیز است و قاری و حافظ قرآن هم باید تببین‌گر باشد.

گلاویژ فتاحی، معاون اداره‌کل ورزش و جوانان استان کردستان با اشاره به دو مؤلفه جوان باور و جوان یاور بودن افراد جامعه، اظهار کرد: این دو مؤلفه زمینه پیشرفت جوانان را فراهم خواهد کرد، همچنین سازمان‌های مردمی در ترفیع مشکلات امروز جوانان نقش مثبت و مطلوبی ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مناطق منفصل شهری ظرفیت مهمی برای کار در حوزه قرآن و پژوهش، برنامه‌های فرهنگی و هنری هستند، افزود: باید فعالیت‌های فرهنگی و هنری را در این مناطق توسعه داد.

معاون اداره‌کل ورزش و جوانان استان کردستان با اشاره به طرح‌های ورزشی در نواحی منفصل شهری، بیان کرد: در هفته آینده زمین چمن فوتبال منطقه منفصل شهری ننله آماده بهره‌برداری خواهد بود.

محمد فتحی‌زاده، مدیر مؤسسه قرآنی شهید برهان عالی سنندج نیز در این مراسم، به تبیین انقلاب اسلامی با استفاده از قرآن و الگوسازی صحیح برای جوانان که آینده‌سازان انقلاب اسلامی هستند، پرداخت و گفت: باید الگوهای اسلامی و انقلابی را به جوانان معرفی کنیم.

وی افزود: مؤسسات قرآنی یک ظرفیت اثرگذار و مهم در جامعه هستند و رصد نقاط قوت و ضعف این مؤسسات و حمایت از برنامه‌های فاخر قرآنی می‌تواند در تحقق اهداف نظام منشأ اثر باشد.

ژاله حیدری مقدم، از پیشکسوتان حوزه قرآنی سنندج نیز در این مراسم اظهار کرد: با توجه به قرآن و‌ تدبر بر آیات کلام‌الله مجید که نورانیت و معنویت در آیات منورش جاری است، می‌توان زمینه رشد سالم جوانان را فراهم کرد.

وی یادآور شد: پر واضح است که صرف تلاوت قرآن ملاک انسان‌سازی نیست بلکه این تدبیر و تعمیق در دریای ژرف آیات قرآن است که روح را صیقل و معرفت را بسیار می‌کند، هرکدام از این آیات روح‌بخش دریایی ژرف و شگرف از معنا و درس و حکمت است.

گفتنی است، در این مراسم فعالان قرآنی، حافظان و قاریان قرآن کریم سنندج تجلیل شدند.

انتهای پیام
captcha