تکمیل ظرفیت بیش از 90 درصد واحد‌های اقامتی خراسان رضوی
کد خبر: 4044395
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۲

تکمیل ظرفیت بیش از 90 درصد واحد‌های اقامتی خراسان رضوی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از تکمیل ظرفیت بیش از 90 درصد واحد‌های اقامتی رسمی در این استان خبر داد.

واحدهای اقامتیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به‌ نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، سیدجواد موسوی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اعلام این خبر، اظهار کرد: ظرفیت واحدهای اقامتی رسمی استان شامل هتل، هتل‌آپارتمان، مهمانپذیر، خانه مسافر، اقامتگاه سنتی و بومگردی 120 هزار نفر شب اقامت است که در آستانه شب نوروز ضریب اشغال آنها از 90 درصد عبور کرده است.

وی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت واحدهای اقامتی غیر رسمی شامل مدارس، مساجد، حسینیه‌ها، بوستان‌های زائرپذیر، خوابگاه‌های دانشجویی، زائرسراهای ارزان قیمت و زائرشهر رضوی، مهمانسراهای دولتی و سایر مراکز اقامتی تا 470 نفر شب اقامت در استان برنامه‌ریزی شده است و زائران و گردشگران می‌توانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی و آیینی نوروزگاه در 96 نقطه از استان برای گردشگران و زائران نوروزی تدارک دیده شده است، اظهار کرد: آئین نوروزگاه در 50 اقامتگاه بومگردی، 22 شهرستان، 17 روستای هدف گردشگری، چهار پایگاه میراث فرهنگی و سه منطقه نمونه گردشگری برگزار می‎شود.

موسوی به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای تبدیل صنایع دستی استان به‌عنوان سوغات سفر گردشگران و زائران نوروز 1401 اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی 560 غرفه عرضه صنایع دستی در تأسیسات گردشگری، هتل‌ها، مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی، بوستان‌ها و محورهای تردد زائران و گردشگران برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه این غرفه‌ها صنایع دستی را در 22 شهرستان خراسان رضوی عرضه می‌کنند، اظهار کرد: در این رویداد بزرگ هنری 620 هنرمند استان خراسان رضوی از 46 رشته صنایع دستی مشارکت دارند.

انتهای پیام
captcha