نمایشگاه قرآن و عترت مشهد حضوری برگزار می‌شود
کد خبر: 4044444
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
همزمان با ماه رمضان

نمایشگاه قرآن و عترت مشهد حضوری برگزار می‌شود

سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: نمایشگاه قرآن 1401 به‌صورت متمرکز در 12 منطقه مشهد به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

نمایشگاه قرآنحمید صمدی، سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص فعالیت‌های قرآنی پیش رو در این معاونت بیان کرد: پس از پایان ماه رجب و شعبان، آغاز ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن را در پیش داریم که باید به فعالیت‌های قرآنی برنامه‌محور  ورود پیدا کنیم که البته طی این دو سال شرایط کرونا پای ما را بسته و به سمت برگزاری نمایشگاه‌های مجازی قرآن حرکت داده است.

وی ادامه داد: با تشکیل بیست و یکمین جلسه فعالیت‌های قرآن و عترت استان پس از تصمیمات اتخاذ شده و در نظر گرفتن شرایط بنا شد برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت مشهد بنا بر وضعیت استان برنامه‌ریزی شود.

صمدی اظهار کرد: برآینده همه نظرات این شد که نمایشگاه قرآن و عترت مشهد با وضعیت خاص استان و مشهد مؤسسات قرآنی در دوره نمایشگاه مجازی تهران شرکت کنند، اما با حضور تشکل‌ها و فعالان قرآنی، نمایشگاه حضوری نیز به‌صورت متمرکز با کمک شهرداری و مناطق دوازده‌گانه در فرهنگسراهای منتهی به بوستان‌ها و فضای سبز پارک‌ها برپا شود.

سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: بر این اساس بنا داریم در 12 منطقه، 12 نمایشگاه کوچکتر به‌صورت محدودتر و با تعداد غرفه‌های کمتر در فضای باز برپا کنیم.

صمدی اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه به‌صورت مردمی خواهد بود و در واقع به مردم واگذار شده است، ضمن اینکه با پشتیبانی دستگاه‌ها از جمله آستان قدس رضوی، شهرداری مشهد، صداوسیما خراسان رضوی، اداره‌کل اوقاف و امورخیریه، سازمان تبلیغات اسلامی و سایر دستگاه‌های مرتبط همراه خواهد بود.

وی افزود: براساس تصمیمات بنا شد نمایشگاه قرآن و عترت از اول ماه مبارک رمضان آغاز و تا 15 ماه مبارک رمضان همزمان با شب ولادت امام حسن مجتبی(ع) ادامه یابد که از سوی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت اعلام آمادگی در این راستا صورت گرفته است.

سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: هنوز تعداد غرفه‌ها در مناطق دوازده‌گانه مشخص نیست و بستگی به کمیته اجرایی آن منطقه دارد که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی چه تعداد غرفه برپا کنند.

صمدی در خصوص بحث‌های محتوایی نمایشگاه، گفت: کمیته‌های تخصصی نمایشگاه قرآن و عترت نیز در بحث اجرایی، ارائه محتوا و موضوع ارتباطات ورود خواهد کرد.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
صحرایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۶ - ۱۵:۲۶
0
0
واقعا تصمیمی اشتباه هست نمایشگاه باید طبق روال سال‌های گذشته در منان محل دائمی نمایشگاه برگزار بشه وقتی که مکان مناسب و بزرگ هست چرا توی بوستانها اجرا بشه
captcha