نگاهی اجمالی به فعالیت‌های موسسه قرآنی کوثر
کد خبر: 4045526
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴

نگاهی اجمالی به فعالیت‌های موسسه قرآنی کوثر

مدیر موسسه قرآنی کوثر و پویش حافظان گرگان فعالیت‌های این موسسه قرآنی را در سال ۱۴۰۰ تشریح کرد.

قلی پور مدیر موسسه قرآنی کوثر و پویش حافظان گرگان

محترم قلی‌پور، مدیر موسسه قرآنی کوثر و پویش حافظان گرگان در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان ضمن ارائه فعالیت‌های قرآنی این موسسه در ۱۴۰۰ بیان کرد: در این مؤسسه دوره‌های مختلفی از جمله دوره‌های تربیت مربی تجوید، مفاهیم، کودک، تدبر، معارف، سبک زندگی، نهج‌البلاغه، کارگاه سبک زندگی و مهارت‌های زندگی، اخلاق کاربردی مشاوره دینی و مذهبی، دوره فرهیختگان، کلاس‌های هنری، نقاشی و خطاطی ‌برگزار شده است.

مدیر موسسه قرآنی کوثر و پویش حافظان بیان کرد: در این موسسه از جز یک تا جز ۳۰ در رده‌های مختلف سنی حافظ قرآن تربیت شدند که ۲۵۰ نفر در رده سنی خردسالان حافظ جزء ۳۰، ۱۲۰ نفر در رده سنی بزرگسالان در سال ۱۴۰۰ حافظ جزءهای مختلف شدند.

مدیر مؤسسه قرآنی کوثر به برگزاری کلاس فرهیختگان فردا ویژه دختران ۱۱ تا ۱۸ سال اشاره کرد و بیان کرد: این برنامه هفته‌ای یک بار با رویکرد ترویج فرهنگ قرآنی و جذب دختران به فعالیت‌های قرآنی برگزار می‌شد که با استقبال خانواده‌ها از این کلاس‌ها توانستیم در قالب آموزش قرآن، احکام و کلاس‌های فرهنگی مثل خطاطی، خیاطی و نقاشی ارائه شود.

قلی‌پور تصریح کرد: برگزاری سه نمایشگاه قرآنی، هفت همایش قرآنی و بیست کارگاه سبک زندگی قرآنی از فعالیت‌های این مؤسسه در سال ۱۴۰۰ بوده است.

مدیر موسسه قرآنی کوثر و وی حافظان به برگزاری کمک‌های معیشتی توسط این موسسه و خیرین اشاره کرد و گفت: هزار بسته معیشتی به ارزش ۲۵۰ تومان توسط خیرین و اعضای موسسه که این بسته‌ها شامل لباس نو، کارت هدیه، لوازم التحریر، ارزاق در ماه رمضان، لوازم التحریر، گوشی همراه و همچنین ویزیت رایگان خانواده‌های کم‌برخوردار قرآنی در جهت خدمت‌رسانی انجام شد.

وی افزود: علاوه بر کمک مومنانه اعضای توانمند موسسه در ساخت تولید محتوا آموزشی در قالب پادکست، کلیپ آموزشی، موشن‌گرافی، که این تولیدات با همکاری اعضای موسسه توانسته در کشور به مرحله اجرا برسد و جز موسسه برتر قرآنی در گلستان شناخته شود.

مدیر موسسه قرآنی تصریح کرد: این موسسه تلاش کرده تمامی فعالیت‌ها در راستای رشد و تعالی خانواده‌ها انجام شود، لذا توانستیم با ایجاد کارگاه‌های تولیدی و بازارچه‌های فروش برای زنان سرپرست خانوار درآمدزایی به آنها کنیم.

قلی‌پور به برنامه‌های پیش روی ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان برگزاری کارگاه‌های تولید محتوا، برگزاری جلسات خانگی و جزخوانی قرآن به همراه تفسیر قرآن توسط اساتید مجرب در دستور کار قرار دارد.



انتهای پیام
captcha