دولت موضوع زیارت را مسئله خود بداند
کد خبر: 4045988
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
مروی:

دولت موضوع زیارت را مسئله خود بداند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: دولت سیزدهم اگر مقوله زیارت و عتبات عالیات را که آستان قدس رضوی مهمترین آن است، مسائله خود بداند، مشکلات حل می‌شود، ولی اگر مسئله زیارت مسئله دولت نباشد، ما هم همواره با کاستی‌ها و مشکلات و کمبودها مواجه خواهیم شد.

جلسه شورای اداری با حضور رییس جمهوربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی شامگاه پنجشنبه ۱۱ فروردین، در جلسه شورای اداری خراسان رضوی که با حضور رئیس جمهور در سالن همایش‌های صدا و سیمای استان برگزار شد، با بیان اینکه دولت باید زیارت را مسئله خود بداند، اظهار کرد: ان‌شاالله روز به روز بر ارائه خدمات خوب افزوده شود و این دولت در این زمینه موفق باشد. در خصوص آستان قدس و این ارض اقدس و در معنای وسیع‌تر زیارت، همه صحبت من در یک سرفصل می‌گنجد و آن اینکه دولت سیزدهم اگر مقوله زیارت و عتبات عالیات را که آستان قدس مهمترین آن است، مسئله خود بداند، مشکلات حل می‌شود، ولی اگر مسئله زیارت مسئله دولت نباشد، ما هم همواره با کاستی‌ها و مشکلات و کمبودها مواجه خواهیم شد.

وی افزود: رئیس جمهور توفیق خدمت‌گذاری در این آستان را داشته است و با کمبودها و کاستی‌ها و هزینه‌ها و نیازهای آن به خوبی آشناست و بر آن اشراف دارد. راهکار این است که دولت همانگونه که معیشت، امنیت، تحصیل و بهداشت را مسئله خود می‌داند، زیارت را نیز در کنار این موارد به عنوان مسئله خودش به حساب بیاورد.

تولیت آستان قدس با بیان اینکه کمک‌های مقطعی و مناسبتی این مسئله را حل نمی‌کند، ادامه داد: اگر دولت در آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) ورود نمی‌کرد، فضای زیارتی این گونه که تقریبا به پنج برابر قبل از این نوسازی رسیده، نمی‌شد. اگر ۵ تا ۶ هزار خودرو در آن فضای آستان می تواند پارک کند، اگر آن صحن‌های جدیدی که چندین برابر دو صحن موجود است، نبود، آن منطقه مشکلاتی جدی داشت. دولت وارد کار شد و آنجا را مسئله خود دانست و یک چنین خدمات ارزنده‌ای به آن ارائه کرد.

مروی ادامه داد: ما از رئیس جمهور که به انگیزه‌های معنوی و دینی مردم اشراف دارد، خواهش می‌کنیم آستان قدس و زیارت را مسئله دولت بداند. وزرا نیز زیارت را در هر کدام از حوزه‌های اختیاراتشان، مساله خویش بندانند. تشکیل جلسه شورای عالی زیارت در محضر رئیس جمهور نیز مورد درخواست ماست. اگر مصلحت می دانید، این جلسات با حضور شما و یا نماینده شما برگزار شود.

وی در پایان بیان کرد: توجه جدی به بافت پیرامونی حرم در قرن جدید هم ادامه دارد که از شما می خواهیم که موضوع بافت پیرامونی به دولت دیگری منتقل نشود. گسترش طرح تفصیلی منطقه ثامن به شعاع قابل قبول و بهره‌مندی بافت پیرامونی از بودجه دولتی از نیازهای ماست. هزار چشمه سرویس بهداشتی که شهرداری می‌تواند زمین آن را به صورت رایگان اعطا کند، تخصیص وام‌های ۱۲۰ و ۱۵۰ میلیونی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی و تعیین تکلیف و نوسازی بافت‌های پیرامونی و... از مسائل مهمی است که مورد نیاز این منطقه است.

انتهای پیام
captcha