صدور 9 پروانه در راستای تاسیس موسسه قرآنی در خراسان رضوی
کد خبر: 4046876
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸

صدور 9 پروانه در راستای تاسیس موسسه قرآنی در خراسان رضوی

سرپرست گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از صدور 9 پروانه در راستای تاسیس موسسه قرآنی در مشهد، سرخس، داورزن و سبزوار خبر داد.

قرآنحمید صمدی، سرپرست گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی بیان کرد: با وجود دبیرخانه مشترک برای موسسات فرهنگی قرآن و عترت از دو جایگاه یعنی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره تبلیغات اسلامی  پروانه صادر می‌شود.

وی با اشاره به دسته‌بندی موسسات قرآنی در سه گروه فعال، نیمه فعال و غیر فعال افزود: در حال حاضر 120 موسسه فرهنگی قرآن و عترت در استان خراسان رضوی داریم که پروانه آن از سوی اداره فرهنگ و ارشاد صادر شده است که البته از این تعداد 70 موسسه فعال، 40 موسسه نیمه فعال که فعالیت آن محدود به فضای مجازی و به صورت نیمه حضوری شده و 10 موسسه غیرفعال هستند و علت عدم فعالیت موسسات غیرفعال، همه‌گیری کرونا و گردش مالی نامساعد است.

صمدی در خصوص تعداد مجوزهای صادر شده برای تاسیس موسسات قرآن و عترت در سال گذشته ابراز کرد: در سال 1400 برای 9 موسسه فرهنگی قرآن و عترت پروانه صادر شد که از این تعداد 6 موسسه در مشهد و سه موسسه در شهرستان‌های سرخس، داورزن و سبزوار را شامل می‌شود.

سرپرست گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین 12 موافقت اصولی در راستای راه‌اندازی موسسات فرهنگی و قرآنی مربوط به شهرهای مشهد، جغتای ، جوین و سبزوار از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صادر شده که طی مراحل ثبت برای آن پروانه صادر خواهد شد.

وی افزود: کل موسسات فرهنگی و قرآنی استان حدود 220 موسسه است که از این تعداد 120 موسسه زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و باقی آن زیر نظر اداره کل تبلیغات اسلامی است.

انتهای پیام
captcha