ضربه زدن به وحدت اسلامی؛ پشت پرده جنایات تروریستی
کد خبر: 4047788
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵

ضربه زدن به وحدت اسلامی؛ پشت پرده جنایات تروریستی

استاد سطوح عالی حوزه علمیه در رابطه با حادثه تروریستی حرم امام رضا(ع)، گفت: این جنایت یک حرکت حساب شده و برنامه‌ریزی شده است که فقط کار یک فرد نیست، بلکه ریشه در برنامه‌های صهیونیستی و استکباری برای بر هم زدن وحدت و ایجاد خوف در جامعه و نیز ایجاد ناامنی حتی در مکان‌های مقدس و مذهبی مسلمانان دارد.

محسن غرویان استاد حوزه و دانشگاهآیت‌الله محسن غرویان، عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه  در گفت‌وگو با ایکنا از قم با محکومیت شدید اعمال تروریستی و تفرقه‌افکنانه همچون حادثه تلخ حرم مطهر رضوی، بیان کرد: این جنایت بر خلاف شعار وحدتی است که امروزه مسلمین جهان به آن نیاز دارند. مسلمانان شیعه و اهل‌ سنت همواره باید با یکدیگر متحد و یکپارچه باشند و انسجام بین خود را حفظ کنند.

وی گفت: نکته اول اینکه قطعا این نوع توطئه‌ها برای از بین بردن وحدت بین مسلمین است؛ اختلاف بین شیعه و سنی از مسائلی است که همواره استعمار و استکبار از آن سوء‌استفاده کرده و باعث تضعیف مسلمانان شده‌اند.

غرویان افزود: نکته دوم این است که این فرد تکفیری در حرم امام رضا(ع) که محل امن و پناه مردم است، دست به چنین جنایتی زده و حریم امام رضا(ع) را شکسته است و این بر شدت فاجعه می‌افزاید، به نظر می‌رسد که باید توطئه عظیمی در پشت پرده این جنایت و قداست‌شکنی از حرم ائمه معصومین(ع) در کار باشد.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: نکته سوم این است که روحانیونی در این جنایت مورد حمله قرار گرفتند که جهادگر بودند و به‌طور دائم در امر خدمت به مردم و مستضعفین در حال تلاش و از خودگذشتگی بودند، این شهادت برای حجت‌الاسلام والمسلمین اصلانی نشان‌دهنده این است که دشمن چه میزان نسبت به روحانیت جهادگر حساسیت دارد و نیز این نوع رفتارها خبث باطن دشمنان مسلمانان را بیش از پیش روشن می‌کند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد در مجموع این جنایت یک حرکت حساب شده و برنامه‌ریزی شده است و فقط کار یک فرد نیست، بلکه ریشه در برنامه‌های صهیونیستی و استکباری برای بر هم زدن وحدت و ایجاد خوف در جامعه و نیز ایجاد ناامنی حتی در مکان‌های مقدس و مذهبی مسلمانان دارد.

غرویان یادآور شد: نکته مهم این است که ما همواره باید هوشیار باشیم و از توطئه‌های اجانب غافل نشویم، در این شرایط خاص جهانی وحدت و انسجام خود را حفظ کنیم، در کنار این مسئله که حتما باید عاملین، مسببین و مرتکبین این جنایت طبق قوانین شرعی به مجازات عمل خود برسند.

انتهای پیام
captcha