نمایشگاه و کارگاه قرآنی در دانشگاه قزاقستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4055892
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵

نمایشگاه و کارگاه قرآنی در دانشگاه قزاقستان برگزار می‌شود

نمایشگاه و کارگاه خوشنویسی قرآنی به همت رایزنی فرهنگی ایران در قزاقستان در دانشگاه «کازگیو» این کشور برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه و کارگاه قرآنی در دانشگاه قزاقستانبه گزارش ایکنا از قزاقستان؛ علی‌اکبر طالبی‌متین، رایزن فرهنگی ایران در قزاقستان به منظور رایزنی برای برگزاری این نمایشگاه و کارگاه قرآنی با خانم «زاکییوا شینار» رئیس دپارتمان روابط بین‌الملل دانشگاه کازگیو دیدار و گفت‌وگو کرد.

این نمایشگاه و کارگاه قرآنی قرار است فردا چهارشنبه، 21 اردیبهشت‌ماه در دانشگاه کازگیو برگزار شود و محسن ابراهیمی استاد و هنرمند خوشنویسی قرآنی اعزامی از اداره کل بین‌المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در آن به ارائه آثار خود می‌پردازد.

طالبی‌متین در دیدار با زاکییوا شینار با اشاره به برگزاری سلسله نمایشگاه‌های خوشنویسی قرآنی در قزاقستان اظهار کرد: آثار محسن ابراهیمی تاکنون در برخی دانشگاه‌ها و مساجد قزاقستان به نمایش درآمده است و اکنون قرار است نمایشگاه و کارگاه خوشنویسی آثار ایشان را در دانشگاه کازگیو برگزار کنیم.

وی افزود: باید از فرصت‌های پیش رو استفاده شود و با زمان‌بندی مناسب برنامه تعاملات دو سویه را برای یک سال آینده ترسیم کنیم.

در ادامه شینار زاکییوا رئیس دپارتمان بین‌الملل دانشگاه کازگیو ضمن معرفی این دانشگاه گفت: دانشگاه علوم انسانی و حقوق به نام کازگیو از ابتدای استقلال قزاقستان به عنوان مؤسسه تربیت حقوق‌دانان تأسیس شد و پس از تغییر شکل، اکنون دانشجویان را در چهار دانشکده علوم انسانی، دانشکده حقوق، دانشکده اقتصاد و دانشکده تجارت، در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تربیت می‌کند و مدارک تحصیلی این دانشگاه در سطح بین‌المللی به رسمیت شناخته می‌شود.

وی افزود: این دانشگاه با مؤسسات آموزشی کشورهای مختلف همکاری می‌کند و باشگاه دیپلماسی دانشگاه از سال 2014 فعال است و 25 کشور خارجی در آن عضویت دارند.

گفتنی است؛ دانشگاه علوم انسانی و حقوقی قزاقستان کازگیو 14 مارس 1994 براساس دستور شماره 1591 رئیس‌جمهور قزاقستان در خصوص تشکیل مؤسسه حقوقی دولتی قزاقستان و وزارت دادگستری این کشور تأسیس شد.

دانشگاه کازگیو در سال 2020 به عنوان دانشگاه برتر قزاقستان در رتبه بندی وزارت آموزش و علوم و اتاق بازرگانی ملی «آتامیکن» قزاقستان شناخته شده و سایت آن به نشانی https://kazguu.kz/en/ فعال است.

دانشگاه کازگیو بیش از 3000 دانشجو از جمله 180 دانشجوی خارجی، 95 شریک بین‌المللی و 16 باشگاه فرهنگی دانشجویی دارد.

انتهای پیام
captcha