رویداد ملی فهما یک زیست‌بوم است
کد خبر: 4056696
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱

رویداد ملی فهما یک زیست‌بوم است

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: رویداد ملی فهما فقط یک رقابت نیست، بلکه یک زیست‌بوم است که ۲۶ هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور اخبار خود را در این سامانه بارگذاری می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌رضا ارزانی، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌رضا ارزانی، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در آیین پایانی رویداد ملی فهما که امروز ۲۳ اردیبهشت‌ماه در محل هتل آفتاب ولایت برگزار شد بیان کرد: افتخار می‌کنیم به اسم بچه‌های مسجد که نامش را نیز ثبت کرده‌ایم، فعالیت می‌کنیم. خداوند در قرآن می‌فرماید: اگر می‌خواهید به سوی من دعوت کنید با حمکت و موعظه احسن باشد؛ حُسن، جمال و زیبایی یعنی هنر. اگر می‌خواهید به سوی من دعوت کنید و به راه من بخوانید با هنرمندی، لطافت، دقت و عقل باشد.

رئیس ستاد فهما در ادامه با اشاره به سفر تبلیغی خود به سریلانکا بیان کرد: حدود بیست سال گذشته که به عنوان مبلغ به سریلانکا دعوت شدم و در جلسه‌ای که در ماه مبارک رمضان با حضور خبرنگاران مسلمان برگزار شد، یکی از خبرنگاران مسلمان پشت تریبون ایستاد و گفت: اگر می‌خواهیم موفق شویم باید از جمهوری اسلامی ایران تقلید کنیم. پس از پایان سخنرانی این خبرنگار از او سوال کردم در جمهوری اسلامی چه چیزی برای شما مهم است که این چنین گفتید؟ پاسخ داد: رهبری و مردم. مجددا پرسیدم چرا شما این کار و راه را انجام نمی‌دهید؟ پاسخ داد: ما رهبر و مردمی مثل شما نداریم.

وی بیان کرد: امروز شعار دولت سیزدهم مردمی بودن است، یعنی مردم به میدان آمده‌اند  با آحاد مردم و برای مردم کار کردن یعنی بازگشت به همان شعاری که ابتدای کار داشتیم و بازگشت به همان اقتداری که داشتیم، لذا گام‌های استواری را در پیش رو داریم و آینده درخشانی خواهیم داشت.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: امام فرمودند مساجد سنگر است و انقلاب از مساجد آغاز شد، لذا اساس انقلاب اسلامی از مسجد است و ما نمی‌توانیم از انقلاب پاسداری  کنیم و مسجد را نبینیم، مگر می‌شود جمهوری اسلامی بدون مسجد فعالیت کند؟ قطعا مسجد در راس امور است.

 ارزانی با اشاره به اهمیت ویژه و جایگاه مسجد گفت: رویداد ملی فهما فقط یک رقابت نیست، بلکه یک زیست‌بوم است که ۲۶ هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور اخبار خود را در این سامانه بارگذاری می‌کنند.

وی تصریح کرد:  در این دوره از رویداد ملی فهما ۳۸ هزار اثر در سامانه بارگذاری شده و این طرح ملی  یک شبکه عظیم مردمی ایجاد کرده و رابطان در این راستا تلاش دارند، به طوری‌که از میان 26 هزار کانون کشور ۲۰ هزار کانون در سومین رویداد ملی شرکت کردند.

کانون‌های مساجد قابل کپی‌برداری همه کشورهای اسلامی است

رئیس ستاد فهما گفت: کانون‌های مساجد ظرفیت عظیمی برای جمهوری اسلامی داشته و قابلیت کپی‌برداری برای تمام کشورهای اسلامی است. فعالیت کانون‌ها بر اساس هنر و فرهنگ شکل گرفته است.

وی ادامه داد: رویداد ملی فهما در ۱۲ بستر در قالب رواق‌هایی شامل رواق فیلم، نمایش، ترنج، کتاب، دانش، کارآفرینی و ... فعالیت‌های خود را ثبت می‌کنند و ما موظف هستیم برای آن‌ها تسهیل‌گری کنیم و انتظام‌بخشی و انسجام‌بخشی خوبی صورت گرفته و اکنون به دنبال مهارت‌افزایی هستیم.

رئیس ستاد فهما با اشاره به اینکه امروز فضای بسیار خوبی در خصوص کانون‌های مساجد با نگاه ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داریم، افزود: خراسان رضوی به عنوان پایتخت فهما انتخاب شده و کانون‌های این استان بر اساس شاخصه‌های موجود توانسته‌اند این عنوان را کسب کنند که تکلیف شده آموزش رایگان از سوی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برگزار شود.

وی گفت: امروز در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تعداد 4000 گروه سرود و 3000 گروه نمایش داریم که سرمایه عظیم کشور در مساجد محسوب می‌شود و لذا باید در راستای مهارت‌افزایی آنها تلاش کرد، همچنین باید از  ظرفیت  مشهد به عنوان پایتخت فهما استفاده مطلوب کنیم.

در ادامه مرتضی طاهریان، معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور ابراز کرد:خدا را شاکریم که بعد از ماه مبارک رمضان و در آستانه دهه مبارک کرامت این توفیق را پیدا کردیم که در جوار مضجع شریف امام رضا (ع) میزبان جمعی از خوبان ایران اسلامی باشیم؛ عزیزانی که خالصانه و فقط برای رضای خدا در مکان مقدسی چون مسجد در حال خدمت هستند.

وی افزود: امید داریم این جلسه مورد رضایت حضرت ولی عصر (عج) و شما بزرگواران قرار بگیرد و ما توانسته باشیم میزبان شایسته‌ای برای شما عزیزان و بزرگواران  باشیم.

طاهریان ادامه داد: حجت الاسلام ارزانی، ریاست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با عشق در عرصه خدمت به مسجد و بچه‌های مسجد تلاش کردند تا با برگزاری سلسله رویدادهای ملی فهما، بخش اندکی از ظرفیت‌های عظیم بچه‌های مسجدی را بتوانیم نشان دهیم.

دبیر رویداد ملی فهما گفت: اگر بخواهم رویداد ملی فهما را در یک کلام تعریف کنم در واقع این رویداد ظرفیتی برای معرفی توانمندی‌های بچه‌های مسجد است و ما افتخار می‌کنیم که رویداد ملی فهما با شعار به توان مردم برگزار شد.

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۸ هزار اثر در حوزه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و دینی به دست ما رسید که آثار ارسالی مرهون تلاش‌های اعضای کانون‌های مساجد است که ما معتقدیم قطره‌ای از دریای توانمندی بچه‌های مسجد است.

طاهریان گفت: در رویداد ملی فهما به نمایندگی از ۲۶ هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد از تعداد کانون‌های مدعو تجلیل می‌شود و امیدوارم که بتوانیم در آینده نزدیک در خدمت سایر منتخبان کشوری فهما باشیم.

انتهای پیام
captcha