برگزاری همایش شهدای روحانی خراسان
کد خبر: 4056838
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸

برگزاری همایش شهدای روحانی خراسان

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه‌ خراسان از برگزاری همایش شهدای روحانی خراسان بزرگ، با عنوان «فرماندهی و هدایتگری نظامی» خبر داد.

 شهدای روحانی به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از حوزه روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، حجت‌الاسلام اسدالله علیزاده، سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه‌ خراسان با اعلام این خبر گفت: همایش شهدای روحانی خراسان بزرگ با عنوان «فرماندهی و هدایتگری نظامی» و گرامی‌داشت شهدای حرم مطهر رضوی، شهیدان حجج اسلام اصلانی و دارایی، روز دوشنبه، ۲۶ اردیبهشت‌ماه، از ساعت ۸ صبح برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همایش شهدای روحانی با همکاری مشترک حوزه علمیه خراسان، سازمان بسیج طلاب و روحانیون، سپاه امام رضا(ع) و کنگره ۴۰۰۰ شهید روحانی، در مجتمع فرهنگی آیه‌ها واقع در بزرگراه کلانتری، حد فاصل میدان جمهوری اسلامی و تقاطع جهاد (سالن انقلاب) برگزار خواهد شد.

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان بیان کرد: این همایش با حضور و سخنرانی آیت‌الله علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی ‌صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

علیزاده با بیان اينکه شهدای روحانی در طول تاریخ با جان‌فشانی در راه اسلام، صفحات درخشانی از ایثار به ثبت رسانده‌اند، گفت: روحانیون در مسیر پرافتخار جهاد در راه خدا و اسلام، جان خود را فدای انوار پر فروغ الهی نموده که برگزاری چنین کنگره‌هایی می‌تواند یادآور این ایثارگری‌ها باشد.

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه‌ خراسان در ادامه به نقش روحانیت در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: نقش روحانیت در دفاع مقدس نه تنها غیر قابل انکار نیست، بلکه نقش‌های بسیار تاثیرگذاری از جمله فرماندهی کل قوا، قرارگاه، لشکر و ائمه جمعه، نمایندگان مجلس گرفته تا بسیجی رزمنده و رزمی تبلیغی که نقش تعلیم و تربیت را حتی در خط مقدم ایفا کردند.

علیزاده وجود بیش از  ۴۰۰۰ شهید روحانی را افتخار حوزه‌های علمیه دانست و افزود: روحانیون به نسبت جمعیت، چندین برابر سایر گروه‌های اجتماعی در دوران دفاع مقدس، شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرده‌اند که این نشانگر پیشتازی آن‌ها در عرصه علم و جهاد است.

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان در پایان بیان کرد: خراسان بزرگ با تقدیم بیش از ۵۰۰ شهید روحانی در دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، امنیت، جبهه مبارزه با داعش به همگان نشان داد که از پرچم‌داران عرصه جهاد و شهادت در ایران اسلامی هستند.

انتهای پیام
captcha