مردم‌داری برخورد نرم با متخلف نیست
کد خبر: 4056973
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۲

مردم‌داری برخورد نرم با متخلف نیست

فرماندار مشهد گفت: هرکس فکر می‌کند مردم داری این است که باید متخلف را ناز کند وارد گود نشود نباید 3 میلیون و 800 هزار نفر را فدای چند نفر کنیم این مردم داری نیست مردم در این حوزه خونشان به جوش آمده و از برخورد با متخلف استقبال می کنند.

محسن داوری فرماندار مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محسن داوری فرماندار مشهد، امروز ۲۴ اردیبهشت‌ماه در نشست اجرای طرح «برکت ۲» به منظور پایش نانوایی‌های مشهد خطاب به بازرسان این طرح، اظهار کرد: انجام طرح برکت ۲ کار ارزشمندی است، لذا ضرورت دارد این طرح هم دقیق و هم صحیح اجرا شود، در غیر این صورت ناکارآمد خواهد بود.

وی افزود: یک کشاورز وقتی بذری می‌کارد اگر محصولش خوب باشد آن وقت است که کارش به ثمر نشسته است. اگر ما امروز در حوزه کارگزاران نظام دویدنمان را کافی می‌دانیم این کافی نیست. باید کاری که انجام می‌شود منجر به رضایت مندی مردم شود. امروز یکی از حوزه‌هایی که مردم نارضایتی دارند حوزه موادغذایی و کالاهای اساسی است.

فرماندار مشهد تصریح کرد: امروز به فکر این نباشید که خودرو هست یا نیست؛ اگر بازرسی می‌خواهد از یک نانوایی صورت گیرد باید انجام شود حتی شده با خودرو شخصی باید این اقدام صورت گیرد. موارد دست پاگیر نباید مانع اجرای بازرسی‌ها شود، چرا که اگر امروز این جهاد صورت نگیرد فردا روز فراخوان برای کار سخت‌تر خواهد بود در حالی که سرمایه اجتماعی را از دست داده‌ایم.

داوری با اشاره به سه توصیه در جریان بازرسی‌ها اضافه کرد: اولین موضوع این است که بازرسی به صرف گزارش نویسی نباشد.اگر یک نانوایی نان ۸۵۰ تومانی را سه هزار تومان می‌فروشد همان جا اختیار دارید نان را با ۸۵۰ تومان به مردم بفروشید تا اثر بازرسی‌تان دیده شود. 

وی گفت: در ماشین بازرسی به اندازه کافی بنر تخلف همراه داشته باشید تا به محض دیدن تخلف آن را نصب کنید تا مردم بدانند این واحد متخلف شناخته شده است. پرونده تخلف را به تعزیرات ببرید. پروانه نانوایی متخلف را باطل کنید هر جا هم دیدید ظرفیت نیست و در آن نزدیک نانوایی ندارد، این امکان وجود دارد که نانوایی سیار را ۴۸ ساعته فعال کنیم.

فرماندار مشهد تصریح کرد: ما ۳۰۰ نانوایی را از ۶ صبح تا ۱۲ شب فعال کردیم، لذا باید بازرسی طوری باشد که یک نانوایی فرصت فروش آرد را به صورت آزاد نداشته باشند. اگر در یک نانوایی یک نفر همه کار را به تنهایی انجام می‌دهد آن نانوایی را پلمپ کنید زیراکه دارد وقت کشی می‌کند تا در زمان بیشتر کمترین فروش را داشته باشد.

وی افزود: نباید ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار جمعیت را فدای چند نفر کنیم، این مردم داری نیست.در این حوزه ، مردم از برخورد جدی با نتخلفین استقبال می‌کنند بنابراین باید دقیق باشید. در این خصوص از طرفی گزارش نباید طوری باشد که سه ماه دیگر بفهمیم یک نانوایی تخلف کرده این بی اثر است لذا گزارش باید روزانه جمع بندی شود.

داوری ادامه داد: باید محکم در این حوزه حرکت کنید و ما هم پشت شما خواهیم بود لذا این طرح باید طوری اجرا شود که بار دیگر کسی جرات پیدا نکند تخلف کند.

وی بیان کرد: اگر کسی روضه خواند که سودش کم است باور نکنید. کسی که نانوایی برایش سود ندارد آن را واگذار کند. لذا محکم پای کار باشید با دقت و صحت این طرح را اجرا کنید تا مدیون نشویم.

فرماندار مشهد افزود: قبل از اینکه یک نانوایی را پلمپ کنید  برای اینکه مردم بدون نان نماند سهمیه آرد نانوایی نزدیک آن محل را زیاد کنید و از طریق بنر اطلاع رسانی کنید که سهمیه آرد این نانوایی پلمپ شده در نانوایی فلان خیابان توزیع شده است. 

وی اظهار کرد: امروز این حرکت اثر ارزشمندی در حوزه سرمایه اجتماعی دارد، لذا پیشگیری از هر درمانی بهتر است.

در ادامه محمد میری، سرپرست جهاد کشاورزی مشهد گفت: سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: باتوجه به موفقیت طرح برکت۱ به منظور پایش نانوایی‌های مشهد مرحله دوم (طرح برکت ۲ ) از ۲۱ اردیبهشت عملیاتی شد.

وی افزود: طرح برکت به منظور بازرسی و نظارت بر زنجیره گندم، آرد و نان در شهرستان مشهد اجرا می شود و مقرر شده کلیه نانوایی‌ها نظارت، بازرسی و پایش شوند. در این طرح ۴۵ نفر بازرس در قالب ۱۵ اکیپ سه نفره متشکل از بازرسان صمت، اتاق اصناف و بازرسان اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی و بسیج بصورت روزانه  نانوایی ها را بازرسی و ارزیابی می کنند.

سرپرست جهادکشاورزی مشهد تصریح کرد: در اجرای طرح برکت به تخلفاتی از قبیل عرضه خارج از شبکه آرد ونان، گرانفروشی، کم فروشی ، عدم رعایت نرخ مصوب، ساعات کار نانوایی و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی رسیدگی می‌گردد و متخلفین برابر قانون به مراجع قضایی مربوطه معرفی خواهند شد.

انتهای پیام
captcha