قرآن 5 تفسیر در موزه قرآن رضوی نظمی از وحدت میان شیعه و اهل‌سنت است
کد خبر: 4056981
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۴

قرآن 5 تفسیر در موزه قرآن رضوی نظمی از وحدت میان شیعه و اهل‌سنت است

وزیر فرهنگ کشور لبنان در بازدید از موزه و کتابخانه رضوی گفت: قرآن 5 تفسیر در موزه قرآن رضوی نشان دهنده نظمی از وحدت میان شیعه و اهل سنت است.

موزه قرآن رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از گنجینه رضوی، محمد وسام المرتضی، وزیر فرهنگ لبنان در این بازدید ضمن ابراز خرسندی از سفر به مشهد، اظهار کردد: آنچه را در کتابخانه و موزه‌های حرم مطهر رضوی قابل مشاهده کردم انعکاسی از هنر نصف جهان بود.

وی افزود: دیدن گنجینه‌‌های متنوع با موضوعات مختلف در موزه‌های آستان قدس رضوی در کنار حظ بصری، معنویت را به انسان القاء می‌کند.

وسام المرتضی، با ابراز شگفتی از تنوع و گستردگی آثار موجود در این مجموعه، به قرآن 5 تفسیر در موزه قرآن اشاره کرد و آن را نظمی از وحدت میان شیعه و اهل سنت برشمرد.

وی همچنین آثار تالار استاد فرشچیان را برای هر بازدید کننده‌ای جذاب سرشار از معنویت توصیف کرد و گفت: حرم مطهر رضوی نیمی از دنیا است که بهره زیادی از معنویات در این مکان مقدس می‌توان برد.

در این بازدید محمد وسام المرتضی با سیدجلال حسینی؛ رئیس سازمان کتابخانه‌ها موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی نیز دیدار کرد.

هیئت لبنانی در این دیدار آمادگی خود را برای ایجاد نمایشگاه فرهنگی مشترک و تبادل منابع اطلاعاتی اعلام کرد و طرفین بر ایجاد، تثبیت و توسعه روابط فرهنگی تاکید کردند.

انتهای پیام
captcha