استقبال از کتب دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در ترکیه
کد خبر: 4057057
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶

استقبال از کتب دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در ترکیه

مدیر انتشارات «۱۲ امام» استانبول با بیان این‌که این مرکز تاکنون حدود 400 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی به چاپ رسانده است، گفت این کتاب‌ها با استقبال جامعه ترکیه مواجه شده است.

استقبال از کتب دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در ترکیهبه گزارش ایکنا، شیخ جعفر بندی‌دریا(دربندی)، مدیر مؤسسه فرهنگی «تسنیم» و انتشارات «۱۲ امام[معصوم(ع)]» که در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور یافته است، ضمن توضیحاتی در خصوص نحوه حضور در این دوره از نمایشگاه گفت: تاکنون نزدیک به ۴۰۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی به زبان ترکی استانبولی به چاپ رسانده‌ایم.

مدیر مؤسسه «تسنیم» استانبول، «سلام بر ابراهیم»(با موضوع شهید ابراهیم هادی) را پرمخاطب‌ترین کتاب حوزه دفاع مقدس این انتشارات در ترکیه دانست و گفت: من پس از مطالعه این کتاب به قدری تحت تأثیر قرار گرفتم که بی‌اختیار اشک در چشمانم حلقه می‌زد. به نوعی مخاطب را مثل مغناطیس به خودش جذب می‌کند.

مدیر انتشارات «۱۲ امام» استانبول، تصریح کرد: اخیراً مجموعه گفتار‌ها و نظرات رهبر انقلاب، دعا، توبه و استغفار در بیانات مقام معظم رهبری نیز به زبان ترکی استانبولی به زیور طبع آراسته و روانه بازار کتاب ترکیه شد. این آثار برجسته از اقبال گسترده مخاطبین حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در ترکیه برخوردار بود.

بنا به اعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وی کتاب «پایی که جا ماند» را دیگر از آثار ادبیات دفاع مقدس دانست که با همکاری وابستگی فرهنگی ایران در استانبول به ترکی استانبولی به چاپ رسید.

مدیر مؤسسه فرهنگی «تسنیم» با بیان ماجرای فرار شهید ابراهیم هادی از وسوسه‌های شیطانی، کتاب «سلام بر ابراهیم» را پرمخاطب‌ترین کتاب حوزه دفاع مقدس این انتشارات در ترکیه دانست.

شیخ جعفر بندی‌دریا ادامه داد: من پس از مطالعه این کتاب به قدری تحت تأثیر قرار گرفتم که بی اختیار اشک در چشمانم حلقه می‌زد. به نوعی مخاطب را مثل مغناطیس به خودش جذب می‌کند.

وی اظهار کرد: کتاب «سلام بر ابراهیم» تلاش دارد تا از گذر خاطرات و گفته‌های دیگران، شخصیت شهید ابراهیم هادی را به عنوان یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس به مخاطب معرفی کند.

این مترجم ترکیه‌ای با تأکید بر توسعه کتاب دیجیتال اظهار کرد: کتاب دیجیتال مزیت‌های منحصر به فردی دارد که براساس آن، اولویت توسعه آن ضروری است. کتاب دیجیتال استفاده بهینه و دسترسی سریع به محتوای فاخر و تسهیل مشارکت نخبگان و نویسندگان در تولید و نشر را فراهم می‌آورد.

مدیر مؤسسه فرهنگی «تسنیم» افزود: نمایشگاه کتاب تهران فرصت مناسبی برای برقراری ارتباط با نویسندگان ایرانی است که در آینده امیدواریم این رفت و آمدها بیشتر شود.

شیخ جعفر بندی‌دریا در پایان سخنانش، توسعه مناسبات در زمینه گردشگری، مستندسازی و معرفی مفاخر و مشاهیر فرهنگی را از دیگر ظرفیت‌های مناسب به منظور تقویت روابط دو کشور دانست.

انتهای پیام
captcha