محکومیت تصویب پروژه مونوریل قدس و ممنوع‌السفر شدن خطیب مسجد الاقصی
کد خبر: 4057503
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
تحولات فلسطین؛

محکومیت تصویب پروژه مونوریل قدس و ممنوع‌السفر شدن خطیب مسجد الاقصی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) تصویب پروژه مونوریل قدس توسط دادگاه رژیم صهیونیستی را دارای ابعاد سیاسی و مدنی خطرناک خواند.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، حماس موافقت دیوان عالی رژیم صهیونیستی برای ایجاد مونوریل در بیت‌المقدس را محکوم کرد.

این جنبش با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد: این قطار ابعاد خطرناک سیاسی و شهری را به همراه دارد که بر قلب شهر و محله‌های قدیمی آن تأثیر می‌گذارد.

حماس افزود: این بخشی از پروژه‌های  رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی سرزمین‌های فلسطینی است که به دنبال تغییر و محو جلوه‌های عربی و اسلامی شهر بیت‌المقدس و هویت تمدنی آن است.

ممنوع السفر شدن خطیب مسجد الاقصی

دفتر خطیب مسجد‌الاقصی در قدس اشغالی نیز امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اداره اطلاعات رژیم صهیونیستی حکم ممنوعیت  چهار ماهه سفر برای شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی را به وی ابلاغ کرد.

علت این حکم علیه شیخ صبری تهدید واقعی او برای امنیت اسرائیل اعلام شده است.

شیخ صبری 83 ساله در حساب توئیتر خود نوشت: من به فعالیت‌های خود در دفاع از مسجدالاقصی ادامه می‌دهم. از پای نخواهم نشست و تا پایان زندگی‌ام از مسجدالاقصی دفاع خواهم کرد.

پیش از این، خطیب مسجدالاقصی بارها از سوی رژیم صهیونیستی به مدت چند ماه از ورود به مسجدالاقصی منع شده است.

عزای عمومی و اعتصاب در جنین

استان جنین در شمال کرانه باختری نیز  امروز در محکومیت جنایت رژیم اشغالگر در به شهادت رساندن شهید داوود الزبیدی یک فرمانده کتائب شهداء الاقصی در جنین در اعتصاب به سر می برد.

گروه‌های مقاومت فلسطین در جنین بر آماده باش همه نیروهای مقاومت در جنین برای مقابله با هر گونه تعرض شهرک نشینان و نظامیان صهیونیست تاکید کردند.

جهاد اسلامی: فلسطین به نمایندگی از امت اسلامی مبارزه می‌کند

شیخ نافذ عزام، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز امروز در گفت‌وگویی با تأیید اینکه سال‌های گذشته از یوم النکبه فلسطینی‌ها را وادار به دست کشیدن از حقوق خود نکرده است، گفت: عزم و اراده مردم  برای ادامه مبارزه و بازپس گیری سرزمین و مقدساتشان در فلسطین افزایش یافته است.

او به مناسبت هفتاد و چهارمین سالگرد اشغال فلسطین گفت: فلسطینی ها به نمایندگی از همه امت اسلامی دفاع می‌کنند آنها نه تنها از خود دفاع می کنند، بلکه از ناموس، حیثیت و مقدسات امت عربی و اسلامی دفاع می‌کنند.

انتهای پیام
captcha