اعلام تازه‌ترین نتایج انتخابات لبنان
کد خبر: 4057647
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵

اعلام تازه‌ترین نتایج انتخابات لبنان

وزیر کشور لبنان نتایج انتخابات در 12 حوزه ازمجموع 15 حوزه انتخابیه این کشور را اعلام کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین،  قاضی بسام مولوی، وزیر کشور و شهرداری‌های لبنان شامگاه دوشنبه در یک نشست خبری نامزدهای پیروز انتخابات پارلمانی لبنان را در 12 حوزه از 15 حوزه انتخاباتی اعلام کرد، در حالی که نتایج سایر حوزه‌ها به‌محض پایان شمارش آرا اعلام می‌شود

مولوی گفت: با وجود همه سختی‌ها و تردیدها، توانستیم به خوبی انتخابات را برگزار کنیم. درصد آرا کم نیست، بلکه خوب است که تقریباً با درصدهای انتخابات پارلمانی 2018 برابر یا کمی کمتر از آن است.

بدین ترتیب بر اساس آخرین نتایج اعلام شده، ائتلاف حزب الله و جنبش امل 32 نماینده، جریان ملی آزاد، 20 کرسی، حزب القوات اللبنانیه، 16 نماینده، حزب الکتائب، پنج نماینده، حزب طشناق 2 کرسی، حزب المرده دو کرسی، حزب المستقلون 14 نماینده و از جامعه مدنی لبنان نیز 11 نماینده برگزیده شدند.

اعلام

انتخابات پارلمانی لبنان یکشنبه هفته جاری (۲۵ اردیبهشت) در سراسر این کشور برگزار شد و طی آن ۷۱۸ نفر در قالب ۱۰۳ لیست یا فهرست برای کسب ۱۲۸ کرسی پارلمان در ۱۵ حوزه انتخاباتی با یکدیگر رقابت کردند.

 ائتلاف هشت مارس حامی مقاومت در لبنان شامل حزب‌الله، امل، «التیار الوطنی الحر» (جریان آزاد ملی) و «تیار المرده» با متحدانش است.

 ائتلاف غربگرای ۱۴ مارس لبنان هم شامل حزب «التقدمی الاشتراکی» (به ریاست ولید جنبلاط) و حزب «القوات اللبنانیه» (به ریاست سمیر جعجع) و متحدانش هستند. اما لیست‌های مورد حمایت «فواد سنیوره» نخست‌وزیر اسبق «فواد سنیوره» هم در همین گروه قرار می‌گیرند.

نامزدهایی هم به ظاهر فارغ از وابستگی سیاسی به نمایندگی از جامعه مدنی و گروه‌های وابسته به جنبش اعتراضی 17 اکتبر 2019 در این انتخابات شرکت داشتند.

پارلمان لبنان 128 نماینده دارد که دستیابی به ائتلاف اکثریت مستلزم کسب 64 کرسی پارلمان است.

انتهای پیام
captcha