لزوم عمومی کردن کتابخانه های موجود و ایجاد کتابخانه های عمومی برای توسعه فرهنگ کتابخوانی
کد خبر: 4057782
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۶

لزوم عمومی کردن کتابخانه های موجود و ایجاد کتابخانه های عمومی برای توسعه فرهنگ کتابخوانی

استاندار فارس با ارائه دو پیشنهاد عمومی کردن کتابخانه های موجود و ایجاد کتابخانه های عمومی گفت: کتابخانه های فراوانی داریم که بعضاً به صورت انحصاری در محیط های دانشگاهی، مدارس و... از آن ها استفاده می شود و به نظر می‌رسد در حد شایسته از فضاهای موجود استفاده نمی کنیم.

به گزارش ایکنا از فارس، محمد هادی ایمانیه، استاندار فارس امروز، ۲۷ اردیبهشت ماه در آئین افتتاحیه 《همایش بین المللی طراحی و توسعه خدمات کتابخانه های عمومی؛ ایده ها، الگوها و تجربه ها》که در سالن همایش های مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری در شیراز برگزار شد با اشاره به جایگاه و اهمیت کتاب گفت: متأسفانه فرهنگ کتابخوانی در کشور ما به اندازه شایسته بالا نیست.


وی تصریح کرد:  از مردم با فرهنگ این کشور، توقع بیشتری برای استفاده از  کتاب و کتابخوانی برای اداره جامعه، خانواده و زندگی های شخصی و اجتماعی خود وجود دارد.
 
ایمانیه ادامه داد: معتقد هستم که کتاب حقیقی و مجازی هر کدام جایگاه خود را دارند و اینگونه نیست که بتوان در سال های آینده کتابخانه ها را جمع  و از فضای مجازی به جای آن استفاده کرد.
 
استاندار فارس در ادامه دو پیشنهاد عمومی کردن کتابخانه های موجود و ایجاد کتابخانه های عمومی را در این زمینه مطرح کرد و گفت: کتابخانه های فراوانی داریم که بعضاً به صورت انحصاری در محیط های دانشگاهی، مدارس و... از آن ها استفاده می شود و به نظر می‌رسد در حد شایسته از فضاهای موجود استفاده نمی کنیم و اگر بتوانیم در کشور یک آئین نامه یا مصوبه از دولت یا مجلس داشته باشیم که اجازه بیشتری برای استفاده از کتابخانه های   در اختیار دولت را در ساعت‌ها یا روزهایی برای افراد خاصی دهد، می توان جمعیت استفاده کنندگان را توسعه داد.
 
وی با بیان اینکه از طرف دیگر باید کتابخانه‌های عمومی جدیدی به جز کتابخانه‌های عمومی مراکز استان‌ها  بسازیم، گفت: هر کدام از مراکز استان باید کتابخانه بزرگ جامع داشته باشند و همچنین  شهرها، شهرستان ها و روستاهای بسیاری داریم که با امکانات مالی موجود دسترسی به این همه وسعت کتابخانه مورد انتظار قطعاً کار بسیار دشواری است.
 
ایمانیه در این زمینه به بیان چند راه حل پرداخت و گفت: پیش بینی کتابخانه در طراحی مجتمع ها و پاساژهای استان  و همچنین در هتل ها، فرودگاه ها، پارک ها، ترمینال های مسافربری و مترو و ایجاد کتابخانه های خانوادگی و نیز کتابخانه های سیار می تواند در این زمینه کمک کند.

انتهای پیام
captcha