مقابله نادر طالب‌زاده با جریان رسانه‌ای آمریکا
کد خبر: 4058086
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۱
حجت‌الاسلام طائب بیان کرد:

مقابله نادر طالب‌زاده با جریان رسانه‌ای آمریکا

رئیس قرارگاه عمار با بیان اینکه حاج نادر سیطره سحر هالیوودی را شکست، گفت: این حاج نادر بود که با جریان رسانه‌ای آمریکا مقابله کرد.

طائب: حاج نادر سیطره سحر هالیوودی را شکست/ پورطباطبایی: حاج نادر ثمره انقلاب امام بودبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب، استاد حوزه علمیه و رئیس قرارگاه عمار، 28 اردیبهشت ماه در مراسم بزرگداشت نادر طالب‌زاده، گفت: او اسلام را بلعیده بود و ذات او ذات یک مؤمن مسلمان معتقد بود و به باور بنده، خدا را شهود کرده بود؛ اینکه گفته‌اند تا شاهد نباشی شهید نمی‌شوی، او واقعا به مقام شهود رسیده بود و در نهایت شهید شد.

وی افزود: واقعا در بحث رسانه، پرفسور بود با اینکه شاید دوره‌های آکادمیکی زیادی ندیده بود؛ من قصد دارم مقایسه‌ای بین حاج قاسم و حاج نادر بکنم، حاج قاسم در مسائلی حرف می‌زد که آموزش آن را ندیده بود؛ مثلا درس حوزه نخوانده بود ولی قله حرف‌های حوزوی را می‌زد زیرا مصداق این آیه بود: وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِينَ؛ در روایت بیان شده که دانش و علم به فراوانی یادگیری و یاددادن نیست بلکه علم، نوری است که خدا در قلب انسان مؤمن قرار می‌دهد.

طائب با بیان اینکه حاج قاسم و حاج نادر باطل‌السحر دو چیز بودند، افزود: فرعون دو قدرت در اختیار داشت، اول تجهیزات و نیرو و ابزار و دیگری قدرت رسانه و تحمیق مردم که یکی از قوی‌ترین ابزارها برای تحمیق، سحر و جادو بود و از این طریق بر افکار مردم سلطه می‌یافت و مردم در برابر او احساس کمبود کرده و تابع او می‌شدند. موسی(ع) هر دو را باطل کرد، سِحر را در جمع سحره فرعون باطل کرد و با نیروی نظامی، فرعونیان را تعقیب کرد و سرانجام به نابودی کشید.

حاج نادر، سیطره سحر هالیوود را شکست

وی ادامه داد: وقتی فرعون شکست خورد، همه فهمیدند خیال قدرت بود نه قدرت؛ ما هم در ابتدای انقلاب با دو قدرت دشمن مواجه بودیم، کلاهک هسته‌ای، بمب‌های هیدروژنی، ماهواره‌های نظامی و... و قدرت رسانه‌ای؛ سردار حاج قاسم روی زمین، قدرت نظامی دشمنان را شکست و نادر طالب‌زاده سیطره سحر هالیوودی را شکست و آن را معرفی کرد؛ هالیوود مانند سحر سحره در اختیار فرعون است. اگر هالیوود در کنار قدرت نظامی آمریکا نبود، کسی از قدرت نظامی او هم هراسی نداشت و این رسانه هالیوود بود که برای ناو هواپیمابر آمریکا قدرت و ترس ایجاد کرده بود.

رئیس قرارگاه عمار با بیان اینکه آمریکا بسیاری از تجهیزات نظامی خود را در جایی به کار نبرده بود و این قدرت رسانه بود که آن را بزرگ‌تر از حد معمولی جلوه داد، گفت: این حاج نادر بود که با جریان رسانه‌ای آمریکا مقابله کرد. وقتی کرونا آمد بسیاری معتقد بودند که دست‌ساز و بیولوژیک است و این هالیوود بود که آن را به گردن چین انداخت ولی بنده معتقدم، هدف اول کرونا ما بودیم، متخصصان می‌گویند کرونا از یکسال قبل رواج داشت و کشته می‌داد ولی همه‌گیر نبوده و افشا نشده بود.

تفاوت شهدا با اموات

طائب با بیان اینکه طالب‌زاده قطعا شهید است، اظهار کرد: شهید یک واقعیتی دارد که با گفتن و نگفتن ما از بین نمی‌رود و این واقعیت «وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْيَاءٌ وَلَكِنْ لَا تَشْعُرُونَ» است؛ شهید اگر به روح زنده است، روح همه اموات هم در عالم برزخ زنده است، پس خدا چرا به شهدا منت می‌گذارد که آن‌ها زنده هستند؟ اگر مردن به جسم است که اموات و شهدا هر دو جسمشان را از دست می‌دهند، پس تأکید آیه بر یک حقیقتی است که همه قدرت درک آن را ندارند و آن اینکه تفاوت شهید با اموات در عدم انقطاع عمل است.

وی تأکید کرد: دشمن بدن حاج قاسم و حاج نادر را گرفت ولی نمی‌دانند خدا رزقی به آن‌ها داده که وقتی از چارچوب و کالبد بدن بیرون آمدند، با توانی بیشتر راه خود را ادامه می‌دهند و در حوادث دخل و تصرف دارند.

طائب بیان کرد: گزارشی از جنگ تحمیلی به مرحوم آیت‌الله بهاءالدینی داده شد که نگران‌کننده بود، ایشان فرمودند حضرات معصومین(ع) فرموده‌اند که ما در جبهه به اندازه هزاران نفر کار می‌کنیم و شما نگران نباشید یا وقتی بیداری اسلامی ایجاد شد، گفتند حرف‌های شهید مطهری در مصر بیان می‌شد و این تأثیر شهید و تداوم عمل او هست ولو اینکه مردم آن را نفهمند.

رئیس قرارگاه عمار گفت: الان می‌دانیم دشمن از زدن حاج قاسم پشیمان است زیرا تحولاتی ایجاد شده که به شدت به ضرر او هست؛ او از ترور حاج نادر هم پشیمان خواهد شد. نادر در رسانه ما غریب بود ولی وقتی کسی برای خدا کار کند خداوند کار او را بزرگ و رفیع می‌کند. از نظر روابط انسانی آنقدر قوی بود که وقتی در اولین دیدار با او حرف زدم احساس کردم ده‌ها سال با او رفیق هستم و بچه‌های حزب اللهی‌ها و لبنانی‌ها و حتی افراد غیر حزب اللهی او را قبول داشتند.

وی تاکید کرد: دنیای کنونی ناظم داشت و ناظم آن ده‌ها سال است نهادی چون شورای امنیت سازمان ملل است زیرا هر کسی را زیر بند هفتم شورای امنیت می‌بردند، دمار از روزگار او در می‌آوردند ولی به تعبیر مقام معظم رهبری، نظام عالم در حال تغییر به نفع جبهه دینداری و اسلام است و کشورهای استکباری در حال از دست دادن قدرت خود هستند.

حاج نادر ثمره انقلاب امام بود

نادر طالب‌زاده سیطره سحر هالیوودی را شکست

همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین پورطباطبایی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و از همراهان مرحوم نادر طالب‌زاده، 28 اردیبهشت ماه در مراسم بزرگداشت آن مرحوم، گفت: عاشورای 1348، در خیابان امیرشرفی که الان جزء اتوبان امام علی(ع) شده است، باغ بزرگی وجود داشت که یک ساختمان بلند به سبک قاجار در آن وجود داشت ولی متروکه بود. نام این خیابان برگرفته از نام خانوادگی پدربزرگ ایشان یعنی امیرشرفی بود. خزعبلاتی که امثال گلپور گفته و می‌گویند نشان از خباثت ذات او هست و بنده از نزدیک شاهد بودم که نادر دست او را گرفت. او وقتی جوان 18 _ 19 ساله بود به دفتر حاج نادر رفت و آمد داشت و حاج نادر از او حمایت کرد و حالا آمده در این سایت و آن سایت به حاج نادر اهانت می‌کند. 

وی تأکید کرد: پدربزرگ حاج نادر نیمی از زمینی را که توضیح آن داده شده بود، وقف برای مراسم عاشورا کرده بود.

وی افزود: در سال 1371 در مؤسسه رسانه‌های تصویری با آقای طالب‌زاده آشنا شدم و تا سال 1376 که در تهران بودم، ده‌ها بار به منزل ایشان رفتم و در آنجا با افرادی مانند جعفر گونزالس، یحیی علوی، کریستین بونو، حسین بهزاد و ... آشنا شدم. وقتی آقای طالب‌زاده مدیر مرکز تحقیقات سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همزمان معاونت بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی شد، بنده هم با لطف ایشان مشاورشان در هر دو مرکز شدم. 

این همراه حاج نادر اضافه کرد: افراد زیادی هم مانند دهباشی، بهزاد، گلپور، محمدی نجات و ... مورد حمایت او قرار گرفتند. یک روز وارد دفتر ایشان شدم و چندین جوان عرب را دیدم که از لبنان آمده بودند و حاج نادر به آن‌ها آموزش می‌داد تا تلویزیون تأسیس کنند و شبکه المنار با تلاش‌های ایشان شکل گرفت.

وی اضافه کرد: حاج نادر باورهای عقیدتی خود را مدیون امام می‌دانست و می‌فرمود این طور نیست که بنده فقط در عقاید مدیون پدر و مادر باشم؛ بنده مادر ایشان را در سال‌های 74 و 75 دیدم و بسیار خانم موقر و عفیفه بودند. حاج نادر می‌گفت من بودیسم و هندوئیزم و مسیحیت و یهودیت را مرور کرده و دیدم چیزی نصیب من نمی‌شود و فقطتشیع مرا سیراب می‌کند.

پورطباطبایی اظهار کرد: وی مدتی به توصیه پدر در رشته پزشکی درس خواند ولی آن را رها کرد و وارد رشته زبان انگلیسی شد و بعد در تدوین فعالیت کرد. او خصلت‌ آزاداندیشی داشت؛ یک روز فردی که برای او حساب هم باز می‌کردند، گفت امام زمان(عج) سال دوهزار ظهور خواهد کرد و همه سکوت کردند ولی حاج نادر خطاب به بنده گفت مگر شما روحانیون نمی‌گویید اگر کسی وقت برای ظهور تعیین کرد او را تکذیب کنید؟.

پورطباطبایی تصریح کرد: از مجموعه این عرایض قصد دارم این مسئله را بیان کنم که امثال طالب‌زاده و آوینی، ثمره و ولیده پیام امام خمینی(ره) بودند و اگر خمینی و انقلاب نبود، ما با پدیده‌هایی مانند ایشان مواجه نبودیم. آوینی که دانشجوی مهندسی بود، وارد فضای خدمت به رسانه و هنر در عرصه جنگ شد. 

وی بیان کرد: نادر طالب‌زاده تا وقتی سخن از غرب به میان می‌آمد دهانش آب نمی‌افتاد زیرا او زندگی در غرب را تجربه کرد ولی اسیر فرهنگ غرب نشد. 

انتهای پیام
captcha