امر به معروف و نهی از منکر از اذهان مردم پاک شده است
کد خبر: 4058210
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹
آیت‌الله صدیقی تبیین کرد؛

امر به معروف و نهی از منکر از اذهان مردم پاک شده است

رئیس ستاد امر به معروف و نهر از منکر گفت: متأسفانه امروزه امر به معر‌ف و نهی از منکر جزو اموری است که از ذهن‌ها رفته و چیزی به این نام در اذهان عمومی وجود ندارد و کسی هم موجودیتی برای ستاد نمی‌بیند.

آیت‌الله کاظم صدیقی، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله کاظم صدیقی، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر، امروز ۲۹ اردیبهشت‌ماه در نشست سراسری دبیران استانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: خدا را شاکرم که ما را به عنوان خلیفه خود در جهت امر به معروف و نهی از منکر و احیای این فریضه دعوت کرده است، زیرا خداوند خود آمر به معروف و ناهی منکر است و تا انسان در هر کاری به این رشته و یا به عبارتی به کانون مرکزی متصل نباشد مانند این است که تریبونی باشد اما سیمی آن را به کانون اصلی متصل نکرده باشد.

وی با بیان اینکه مرحوم ذکر آیت‌الله بهجت همیشه لفظ«یا الله» و «یا هادی» بوده است، گفت: در واقع این پرچمی که شما به دست گرفته‌اید مظهریت اسم هادی خداست و هادی حقیقت می‌خواهد و همانگونه که می‌‌دانید در آیه‌ای از قرآن کریم آمده است که انسان بدون توسل به اسماء الهی نمی‌تواند خدا را بخواند، خداجو باشد، عطش حق مطلق داشته باشد و مسیر فطرت را بدون مانع طی کند. در حقیقت این اسماءالحسنی الفاظ نیستند بلکه حقایق عینی هستند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: لذا در قدم اول از خودم این توقع را دارم که ان‌شاءالله فقر خود را به محضر امام رضا(ع) هم درک و هم عرضه کنم و بگویم که عمر خود را هدر دادم و می‌خواهم که عمر باقی مانده‌ام را شما باشم و خودم نباشم، منِ حری را بشویید و منِ حسینی به من بدهید. در حقیقت تا اینکه انسان اسمی از اسماء الهی نشود تأثیری نخواهد داشت که در هدایت هم همین است و کسی می‌تواند بستر هدایت باشد که نور الهی در وجود او دمیده باشد و حقیقتی در وجود او به ودیعت گذشته شده باشد. لذا در قدم اول باید علیه نفس اماره، رذیلت‌ها و غفلت‌های خودمان به پا خیزیم، زیرا این غفلت‌ها منشا خطرات بزرگی هستند.

صدیقی بیان کرد: در واقع اگر کسی با غفلت زندگی کند سر از بدی در می‌آورد، پس حواسمان باشد که ما مرگ، مالک، عیون ناظره و حفظه داریم و هیچ کجا به حال خودمان رها نشدیم و همواره توسط خداوند تحت نظر هستیم و بدانیم که خداوند نیات ما را می‌داند. لذا این راه، راه سیدالشهداست و پایانش هم شهادت است و تا انسان این آمادگی را نداشته باشد این‌ها همگی قیل و قال است و هیچ اثری هم نخواهد داشت.

امر به معروف و نهی از منکر راه انبیاست

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خطاب به مدیران ستاد حاضر در این جمع بیان کرد: شما برادران بدانید راهی که شما در پیش گرفته‌اید راه انبیا، راهی پر مشقت، راه عقبه طی کردن و بالا رفتن است و لذا باید کمربندها را محکم بست و همت‌ها را بلند گرفت، زیرا جنگ بدون تلفات، جانباز شدن، اسیر دادن و بدون درد سر امکان پذیر نیس و کسی که ینصر الهی شد پیروزی مطلق است و شکستی ندارد و یقیناً مغلوبیت در او وجود نخواهد داشت، همانگونه که شهادت شهید سلیمانی اثرگذاری بیشتری از سردار سلیمانی دارد، زیرا خطی که در پیش گرفته بود امروز و در ادامه رهروان زیادی خواهد داشت و خالی نخواهند ماند.

صدیقی خاطرنشان کرد: از این‌رو باید شما باید آمادگی داشته باشید که هرچه اثر گذارتر شوید، دشمنان هم بر روی شما حساس تر خواهند شد، برای شما برنامه‌ریزی خواهند کرد و با آرامش و آبروی شما بازی می‌کنند و تا زمانی‌که کار شما جدی نباشد کاری به شما نخواهند داشت اما همینکه کار شما جدی شد، آن‌ها شبکه‌های نظامی دارند که شما ندارید و در این صورت حساسیت‌ها بیشتر خواهد شد.

وی عنوان کرد: پس شما باید آمادگی شخصی داشته باشید و هسته مرکزی که کادر این هسته مانند خودتان پای کار باشند را باید تأمین کنید زیرا این میدان، میدان شوخی و تعارف نیست می‌دانید که با وجود اینکه هنوز اقداماتی صورت نگرفته در حال مقابله هستند و در شبکه‌ها و پایگاه‌های تبلیغاتی عربستان حضور دارند و فوراً هم عکس‌العمل نشان می‌دهند. لذا راه امر به معروف و نهی از منکر راه سیدالشهدا، راه همه انبیا و راه خداست و فراموش نکنیم که این راه تحمل لازم دارد و تنها نمی‌شود این راه را پیش برد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: در جهادهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نیز اینگونه است که هم بر اساس آیات قرآن کریم باید بلدچی داشته باشیم و بلد بودن هم کافی نیست بلکه آن فرد باید راه را بلد باشد و خود نیز در این مسیر گام برداشته باشد.

صدیقی عنوان کرد: در واقع ما در سلسه ولایت قرار داریم و خدا ما را در این زنجیره قرار داده و ما مکمل او هستیم و این زنجیر از اطراف توسعه پیدا کرد و همه ما دامنه آن قله هستیم و کسی که بخواهد به آن قله دست پیدا کند باید بر روی ما پا بگذارد و چه خوب است که آدمی پل امام حسین(ع) و خدا باشد و چه خوب است که اگر ما نباشیم دیگران نیز به این قله نرسند.

وی خاطرنشان کرد: همواره نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها پرچم دار امر به معروف و نهی از منکر هستند که این نمایندگی امر بسیار مهمی است و لذا تقاضا و توقع ما این است که دبیران ما در استان‌ها با نمایندگان ولی‌فقیه در استان خود ارتباط تنگاتنگی داشته باشند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: این در حالی است که گاهی ولی‌فقیه این کار را به شما واگذار می‌کند و گمان می‌کند که نیازی نیست که خودش اشراف کامل بر روی این موضوع داشته باشد اما وظیفه شماست که هم از ایشان راهنمایی بخواهید، کارهای خود را بر ایشان عرضه کنید و هم اینکه نیازهای خود را به ایشان بگویید که در حقیقت این انسجام رمز موفقیت شماست که نماینده ولی‌فقیه خود که پر و بال او هستید را بزرگ کنید و او را بالا ببرید و از ظرفیت او استفاده کنید و بدانید که این کار یک کار سیاسی نیست بلکه یک کار عقیدتی است.

صدیقی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر امری است که خدا به ما داده و ما باید این امر را مقدس بدانیم، اظهار کرد: لذا تکریم و اشراف ولی‌فقیه و استفاده از قدرت الهی، و نفوذ اداری و اجتماعی را مورد توجه قرار دهیم که اگر توجه نداشته باشیم ضرر کرده‌ایم، پس این رابطه را باید هدفدار تر و بیشتر کنیم.

حضور و نقش موثر مردم

وی اظهار کرد: مطمئن باشید حضور مردم همه جا سرنوشت ساز است و بدانید که هم در سقوط و هم در صعود مردم نقش دارند و لذا قرآن کریم نیز به این نقش مردم اشاره کرده است. در حقیقت خداوند قرآن را برای مردم نازل کرده تا خود را معرفی کند پس ما نوکر خداییم و از ما خواسته که به مردم خدمت کنیم، پس ما باید عالم‌الناس، مبلغ‌الناس، هادی‌الناس و خیرخواه مردم باشیم و این نمی‌شود مگر اینکه گفتمان ملی را در جو عمومی ایجاد کنیم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: تا امر به معروف و نهی از منکر به شکل یک اداره مانند استانداری و اداره ارشاد به عنوان یک اداره کل مطرح شود، بدانید که کلاهمان پس معرکه است. از این‌رو هنز شما باید هنر انبیا باشد و سراغ پا برهنه‌ها بروید و همان‌هایی که وقتی سراغشان رفتید اشراف‌ها بگویند این‌ها افراد ابتدایی و بسیج هستند و بدانید که این بسیج را بسیج کنید.

صدیقی اظهار کرد: در زمان انقلاب نیز امام خمینی(ره) با جهاد تبیین، شجاعت، بصیرت و اخلاصی که داشتند جامعه را متحول کرد و به واسطه ایشان بود که همه مردم لبیک گفتند پای کار آمدند. اما بدانید که متأسفانه امروزه امر به معر‌ف و نهی از منکر جزو اموری است که از ذهن‌ها رفته و چیزی به این نام در اذهان عمومی وجود ندارد و کسی هم موجودیتی برای ستاد نمی‌بیند.

استفاده از افراد خوش ذوق در مسیر امر به معروف و نهی از منکر

وی خاطرنشان کرد: لذا شما باید از افراد خوش سلیقه، خوش ذوق، ادیب، شاعر، کلیپ‌های خوب، لحظات حساس تریبون ملی استفاده کنید، در این راستا باید حساس باشید و در ابعاد مختلف به صورت مقطعی، دقیقه‌ای، نمایشی و فیلمسازی در این مسئله سرمایه گذاری کنید تا در این مسیر عقب نمانید، زیرا دنیای امروز دنیای هنر، نمایش و ارائه مطلب بدون زبان است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: لذا شما باید عمیق تر و وسیع تر وارد میدان شوید، برنامه طولانی مدت داشته باشید، اثر کارهای خود را رصد کنید و هسته‌های این کار را گسترش دهید.

صدیقی عنوان کرد: پس باید توجه داشته باشید شما در این جهت نباید جزیره‌ای عمل نکنید بلکه این مجموعه باید اموری را در برنامه خود داشته باشد که همگی بر روی آن اصرار داشته باشند و به عبارتی نیز مجموعه کانون‌های امر به معروف و نهی از منکر در سراسر کشور باید یک قیام ملی داشته باشد.

وی اظهار کرد: البته شرایط اقلیمی، فرهنگی، زبانی، گویش‌ها و... در هر استانی اقتضای خاص خود را دارد اما یک سری اموری را به عنوان اصول مشترک باشد همگی به آن پای‌بند باشیم و تبادل اطلاعات کنیم. البته و در کنار همه این‌ها بدانید که عالم را آب گرفته است و لجن گناه و ظلم همه جا را فرا گرفته و بسیاری از جوانان خانواده‌های ما را با خود همراه کرده است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: این عالمی که در طوفان بی دینی در حال غرق شدن است یک کشتی نجات در آن وجود ندارد و آن کشتی نجات علی(ع) و اولاد ایشان است. اگر می‌خواهید شما سفینه باشید باید این عزیزان شما را سفینه کنند.

صدیقی تأکید کرد: پس اول باید بین خودمان و اهل بیت(ع) فاصله ایجاد نشود و خودمان را نوکر امام زمان(عج) بدانیم و این نیت نوکری برای اهل بیت(ع) را همیشه داشته باشیم و خود را از جریان اهل بیت(ع) نیز جدا نکنیم و همواره توسل به امام زمانمان را نیز فراموش نکنیم. بنابراین برای موفقیت این جریان که احیای اساس دین و از مهم‌ترین کارهای عالم است و امروز شما عهده دار این موضوع هستید و از امام رضا(ع) کمک بخواهید و این جریان را احیا کنید که اگر این امر احیا شود امام زمان(عج) هم ظهور خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha