ثبت‌نام کلاس‌های تابستانه مؤسسه قرآنی نسیم وحی شهرکرد آغاز شد
کد خبر: 4059317
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶

ثبت‌نام کلاس‌های تابستانه مؤسسه قرآنی نسیم وحی شهرکرد آغاز شد

مؤسسه قرآنی نسیم وحی در تابستان در رشته‌های آموزش اذان و اقامه، تدبر و تفسیر قرآن کریم، حفظ تخصصی قرآن کریم، تلاوت و تجوید قرآن کریم از سطح یک تا پنج اقدام به ثبت‌نام از قرآن‌آموزان کرده است.

مسعود داوری، مدیر موسسه نسیم وحی شهرکرد

مسعود داوری، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت(ع) نسیم وحی شهرکرد در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به آغاز کلاس‌های ترم تابستان این مؤسسه از 21 خردادماه، اظهار کرد: این مؤسسه در مسیر توسعه و تعمیق هر چه بیشتر فرهنگ قرآن و اهل‌بیت(ع) و نیز بالا بردن تخصصی سطح تلاوت و حفظ قرآن کریم، دوره‌های آموزشی جدید را برای بانوان و آقایان علاقه‌مند بالای 10 سال برگزار می‌کند.

وی با ذکر اینکه ثبت‌نام از افراد برای حضور در این آموزش‌ها از امروز آغاز شده است، ادامه داد: علاقه‌مندان برای حضور در این کلاس‌ها تا یکشنبه هشتم خردادماه می‌توانند با مراجعه حضوری و یا به صورت تلفنی به تناسب نیاز خود در رشته‌های مختلف ترم تابستانی نام‌نویسی کنند.

داوری تصریح کرد: مؤسسه قرآنی نسیم وحی در تابستان در رشته‌های آموزش اذان و اقامه، تدبر و تفسیر قرآن کریم، حفظ تخصصی قرآن و تلاوت و تجوید قرآن کریم از سطح یک تا پنج اقدام به ثبت‌نام از قرآن‌آموزان کرده است.

این استاد پیشکسوت قرآن در استان با اشاره به ضرورت برگزاری دوره‌های اذان و اقامه به همراه مفاهیم، بیان کرد: گاه مشاهده می‌شود که اجرای اذان در مساجد و حتی صدا و سیما با برخی اشکالات فنی همراه است لذا تصمیم بر آن شد تا برای رفع این اشکالات حتی‌الامکان این دوره‌ها برای علاقه‌مندان برگزار شود. همچنین کلاس‌های تجوید و تلاوت در سطوح مختلف و با هدف رفع اشکالات و ایرادات قرآن‌آموزان در دستور کار قرار دارد.

داوری با تأکید بر اینکه فرایند آموزش قرآن در مؤسسه نسیم وحی شهرکرد در ایام کرونایی تعطیل نشد و به صورت تلفیقی از آموزش‌های حضوری و مجازی پیگیری شد، گفت: در برهه‌هایی که شیوع کرونا کاهش می‌یافت کلاس‌ها به صورت حضوری اما محدود و با رعایت پروتکل‌ها برگزار می‌شد.

وی ادامه داد: اولویت در طی این مدت برگزاری حضوری کلاس‌ها بود چرا که آموزش مجازی قرآن بازدهی چندانی ندارد لذا برای حفظ ارتباط با قرآن‌آموزان، کلاس‌های حضوری هر چند با تعداد و ساعات محدود تعطیل نشد.

داوری در خصوص فعالیت‌های قرآنی خارج از مؤسسه، بیان کرد: در حال حاضر جلسات شنبه‌شب‌های تدبر در قرآن همچنان ادامه دارد، همچنین از اسفندماه گذشته سلسله جلسات هفتگی تدبر در قرآن در منزل شهید مدافع حرم عزت‌الله سلیمانی برگزار می‌شود که خوشبختانه با استقبال خوب اهالی محله مواجه شده است. از هفته جاری نیز جلسات هفتگی تدبر در قرآن در مسجد خاتم‌الانبیا(ص) از چهارشنبه شب آغاز می‌شود و در این جلسات تمام تلاش این است که یک فضای هدایتی برای همه ما ایجاد شود.

چند پیشنهاد

این فعال پیشکسوت قرآنی بیان کرد: پیشنهاد می‌شود که متولیان مساجد به صورت هماهنگ و همزمان مؤذنان خود را معرفی کنند تا کلاسی تشکیل شود و این افراد در یک دوره آموزشی فشرده دو یا سه ماهه نکات فنی و ضرورت‌های قرائت اذان را فرا بگیرند و مردم نواهای زیباتری از اذان‌ را از مساجد بشنوند. درواقع این دست آموزش‌ها جلوه‌های بیرونی مبارکی دارند و هر چقدر نوای اذان زیباتر باشد، قدرت بیشتری در جذب مستمعان خواهد داشت.

وی با اشاره به ارائه طرحی مبنی بر توانمندسازی فعالان مراکز قرآنی، مساجد، هیئات و تشکل‌ها، گفت: در این طرح پیشنهاد داده بودم که هر یک از این مجموعه‌ها یک نفر را معرفی کنند تا در یک دوره آموزشی دو ترمی به صورت تخصصی آموزش ببینند و بتوانند این آموخته‌ها را در مجموعه خود اشاعه دهند.

داوری ادامه داد: پیشنهاد دیگر این است که قاریان شهر نسبت به تشکیل محافل هفتگی در مساجد اهتمام داشته باشند و چه خوب است که محافل قرآنی و کرسی‌های تلاوت به صورت هفتگی و چرخشی در تمام مساجد برگزار شود و این پویایی در محافل و دورهمی‌های قرآنی قطعاً منشأ خیرات و برکات خواهد بود.

یادآوری می‌شود، علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در ترم تابستانی مؤسسه قرآنی نسیم وحی شهرکرد می‌توانند به دفتر این مؤسسه واقع در ابتدای میرآباد غربی، چهارراه ابوریحان، جنب تماشاخانه مهر، طبقه همکف مراجعه و یا با شماره 09381017453 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام
captcha