به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، علیاصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی گفت: افزایش مدتزمان اعتبار پروانه بهرهبرداری دفاتر خدمات مسافرتی به سه سال که با هدف کاهش بروکرواسیهای اداری و تسهیل فعالیت بخش خصوصی انجام گرفته است، یکی از مطالبات فعالان این حوزه بود که به دلیل وجود موانع حقوقی و قانونی به تعویق افتاده بود.
شالبافیان با بیان اینکه پس از پیگیریها و تلاش برای اصلاح قوانین با همکاری واحد حقوقی وزارت، موانع مذکور مرتفع شده است، افزود: بر این اساس موضوع دستورالعمل اجرایی تعرفه صدور و تمدید مجوزهای فعالیت در حوزه گردشگری و جرائم تخلفات قانون در راستای تسهیل و تسریع در فرآیند صدور و تمدید مجوز و پروانه بهرهبرداری دفاتر خدمات سیاحتی و جهانگردی و مستنبط از تبصره ۲ ماده ۶ آییننامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجهبندی، نرخگذاری و نظارت بر تأسیسات گردشگری مصوب هیئتوزیران، مدت اعتبار پروانه بهرهبرداری کلیه دفاتر خدمات سیاحتی و جهانگردی از ابتدای سال ۱۴۰۱ به مدت سه سال از سوی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی به مدیران کل استانی ابلاغ شد.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی تأکید کرد: همچنین تعرفه صدور و تمدید پروانه بهرهبرداری دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری بر اساس اعتبار جدید بهصورت سهساله محاسبه خواهد شد.
انتهای پیام