مقاومت و پایداری ریشه در اصالت مردمان جنوب دارد + صوت
کد خبر: 4059558
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
هنرمند دزفولی در گفت‌وگو با ایکنا:

مقاومت و پایداری ریشه در اصالت مردمان جنوب دارد + صوت

وحید تاج هنرمند اهل دزفول معتقد است مقاومت، صبوری، پایداری و استقامت‌ در جنگ مهمترین ویژگی مردمان جنوب است و ریشه در اصالت آنها دارد.

ایکنا به مناسبت چهارم خرداد، روز دزفول، روز مقاومت و پایداری گفت‌وگویی با وحید تاج هنرمند اهل دزفول انجام داده است که در ادامه مشروح این گفت‌وگو را می‌خوانیم.

وحید تاج متولد دوران جنگ تحمیلی در شهر دزفول است. تاج در رابطه با خود و زمان جنگ بیان کرد: من در سال 1362 و در دوران جنگ به دنیا آمدم و تا 18 سالگی در دزفول بودم تا اینکه برای دانشگاه به تهران آمدم. در زمان کودکی با اینکه سن زیادی نداشتم اما صداهای آژیرها که بیانگر وضعیت قرمز بود را خوب به یاد دارم. هنگامی که به پناهگاه‌ها پناه می‌بردیم تا بمباران صدام تمام شود را به یاد دارم.

وی ادامه داد: صدای موشک‌ها، تخریب‌ها و صدای شیون انسان‌های داغدار، صداهایی است که همیشه وقت بمباران شاهدش بودیم. اصولاً خاطرات جنگ خاطرات تلخی است. به هرحال آن دوران گذشته و الان باید دوران شکوفایی باشد اما خبری از شکوفایی نیست. باید دنبال چرایی این وضعیت بود. مردم دزفول، خرمشهر، آبادان و کلاً خوزستان مردم مقاومت و پایداری هستند و این وضعیت در شأن آنها نیست. 

تاج در رابطه با مهم‌ترین ویژگی‌ مردم دزفول گفت: همین مقاومت، صبوری، پایداری و استقامت‌ در جنگ مهمترین ویژگی این مردمان است. این مقاومت و پایداری هم ریشه در اصالت مردمان این منطقه دارد. اصالت که گفته می‌شود همه چیز را در بر می‌گیرد. مردم جنوب مردمان بااصالتی هستند و همین باعث شده که همین الان هم اگر اتفاقی بیفتد از آب و خاکشان دفاع کنند. واقعاً باید به این مردم نازید و افتخار کرد.

کد

این هنرمند با انتقاد از نبود شرایط و لوازم شادی برای مردم گفت: خیلی‌ها مثل خانواده خود من در زمان جنگ آنجا بودیم و به شهرک‌های اطراف پناه آورده و خیلی‌ها مثل ما شهر را ترک نکردند، آنجا بودند و خدمت کردند اما سوال این است که آیا الان که باید از آنها قدردانی شود این اتفاق می‌افتد؟

وی ادامه داد: وقتی به جنوب می‌روید می‌بینید هیچ برنامه شادی برای مردم وجود ندارد نه تنها مردم جنوب بلکه کل ایران. مردمی که هشت‌ سال جنگیدند و از آب و خاکشان دفاع کردند، الان مستحق اندکی شادی نیستند؟ یک سالن نباید موجود باشد که من نوعی، بتوانم بیایم که دل این مردم را با موسیقی جلا بدهم؟ اما با اینکه بیش از سی سال است که از جنگ ایران و عراق فاصله گرفتیم گویی هیچ برنامه‌‌ای برای شادی این مردم نداریم.

تاج در پایان گفت: دزفول علیرغم اینکه شهر مقاومت و پایداری است، شهر هنرمندان هم محسوب می‌شود و هنرمندان بسیاری دارد که از هنرمندان شاخص شهر دزفول می‌توان به علیرضا تاج، محمود مخدوم، علی‌ صدیقی‌راد، پاک طینت، مانده میره‌چی، جلال هاشمی و مجید دایی اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha