بهره برداری از ۲۱ یادمان شهدای گمنام خراسان‌جنوبی در سال ۱۴۰۲
کد خبر: 4059633
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹

بهره برداری از ۲۱ یادمان شهدای گمنام خراسان‌جنوبی در سال ۱۴۰۲

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به دیدار خود با رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور گفت: در این دیدار مقرر شد با تأمین اعتبارات لازم، ۲۱ یادمان شهدای گمنام استان که ۱۲ مورد آن در دست ساخت می باشد، تا حدود یک سال و نیم آینده به بهره برداری برسد.

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، امروز ۴ خردادماه در دیدار اعضای سومین کنگره سرداران و 154 شهید شهرستان بشرویه اظهارکرد: این یادواره ها هر چه خودجوش تر برگزار شوند، سریع تر انجام می شوند و بهتر هم نتیجه می دهند و برعکس شکل دستوری و دولتی، کار را به سختی پیش می برد.

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: هدف از برگزاری یادواره های شهدا، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیزی است که با خون خود، کشور را بیمه کردند.

وی ضمن ارائه وعده مساعدت در برگزاری کنگره شهدای بشرویه، تصریح کرد: گرامیداشت یاد شهدا جای تقدیر دارد و همه ما باید تلاش کنیم تا حق مطلب را با برگزاری کنگره ای کامل و جامع ادا نماییم تا شرمنده خون شهدا نباشیم.

قناعت یادآور شد: فراموش شدن یاد و نام شهدا و عدم برگزاری یادواره ها، به منزله فاصله گرفتن از اصول انقلاب اسلامی است؛ از وظایف و تکالیف ما این است که نسل جدید را با افتخارات و ارزش های دفاع مقدس آشنا کنیم.

استاندار خراسان جنوبی به دیدار روز گذشته خود با سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور اشاره کرد و گفت: در این دیدار مقرر شد با تأمین اعتبارات لازم، 21 یادمان شهدای گمنام استان که 12 مورد ان در دست ساخت می باشد، تا حدود یک سال و نیم آینده به بهره برداری برسد.

قناعت با اشاره به برگزاری کنگره شهدای بشرویه در شهریورماه سال جاری، خاطرنشان کرد: باید تلاش شود یادمان های شهدای گمنام شهرستان بشرویه تا زمان برگزاری کنگره به اتمام برسند و آماده بهره برداری شوند.

به گفته وی؛ وجود 154 شهید، 5 شهید گمنام و 10 مفقود الاثر در شهرستان بشرویه نشان از همراهی مردم بشرویه با نظام و انقلاب اسلامی دارد.

وی، جمع آوری خاطرات شهدا و آثار دفاع مقدس را از موضوعات بسیار مهم و ضروری خواند و اظهار داشت: خاطرات و آثار دفاع مقدس باید در اختیار نسل جوان قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی در ابتدای صحبتش، ضمن تبریک روزهای سوم و چهارم خردادماه که به نام خرمشهر و دزفول در تقویم ثبت شده، اظهار کرد: دزفول و خرمشهر، دو شهری هستند که بیش از بقیه مناطق ایران زیر بمباران دشمن بوده اند.

قناعت یادآور شد: زمانی که دست نظام و انقلابیون خالی بود، با ابتدایی ترین سلاح ها جلوی دشمن تا بُن دندان مسلح ایستادند، لذا امروز که نیروهای مسلح ما به موشک های بالستیک و پهباد و ... مجهز می باشند، دشمن جرأت نمی کند که نگاه چپی به این کشور داشته باشد.

وی با اشاره به جنگ 33 روزه، از تحقیقاتی گفت که پیرامون بررسی علل موفقیت حزب الله لبنان در این نبرد نابرابر صورت گرفته و متذکر شد: نتیجه حاصله در این تحقیقات این بود که مبارزان و مدافعان در سراسر دنیا با تأسی از رزمندگان انقلاب اسلامی، چون هدفی آرمانی و انقلابی دارند، از مرگ واهمه ای ندارند و در نتیجه موفق می شوند.

قناعت بیان کرد: در حال حاضر که درگیر جنگی تمام عیار و ترکیبی هستیم، باید با جهاد تبیین، دستاوردهای نظام را به همه معرفی کنیم و این جنگ سخت را هم با پیروزی پشت سر بگذاریم.

استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش به اهتمام دولت در اجرای طرح مردمی سازی توزیع عادلانه یارانه‎ ها گفت و اظهار کرد: پاشنه آشیل نظام، پرداخت همین یارانه ها بود.

قناعت خاطرنشان کرد: با ورود دولت به این جراحی اقتصادی بزرگ، به زودی شاهد رفع مشکلات اقتصادی کشور خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha