سامانه‌ شناسایی دستفروشان مترو راه‌اندازی شد
کد خبر: 4059634
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷

سامانه‌ شناسایی دستفروشان مترو راه‌اندازی شد

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از راه‌اندازی سامانه شناسایی دستفروشان مترو خبر داد و گفت: به دنبال اين هستيم تا دستفروشان به جای فعالیت در داخل واگن‌ها در مکان‌های مشخص کالاهای خود‌ را عرضه کنند.

سامانه‌ شناسایی دستفروشان مترو راه اندازی شد

به گزارش ایکنا به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شركت بهره برداری متروی تهران و حومه؛ مهدی شایسته اصل مدیر عامل شركت بهره برداری متروی تهران و حومه اعلام کرد: شرکت مترو در كنار رسالت اصلی كه برای جابجایی مسافران بر عهده دارد به منظور رفاه حال شهروندان به دنبال افزایش كیفیت خدمات رسانی در سایر بخش‌ها نیز هست.

وی گفت: با راه اندازی سامانه‌ شناسایی دستفروشان مترو، دستفروشان مترو می‌توانند با ثبت و بارگذاری اطلاعات خود در سامانه شناسایی و ساماندهی دست‌فروشان مترو از طریق سایت شركت بهره برداری متروی تهران و حومه به نسانی metro.tehran.iri اقدام کنند. 

مدیر عامل شركت بهره برداری متروی تهران و حومه تصریح كرد: در حال حاضر محدودیت زمانی برای انجام این كار تعیین نكردیم و علی‌رغم اینكه جایگاه‌های برپایی غرفه برای دستفروشان در ایستگاه‌های مترو پیش‌بینی شده است، روند كار با توجه به درخواست‌های ثبت شده مشخص خواهدشد.

شایسته اصل افزود: هدف اصلی اینكار فراهم آوردن شرایطی است تا دستفروشان برای تأمین معیشت به جای عبور و مرور در داخل واگن‌ها و سکوی ایستگاه‌ها و ایجاد مزاحمت برای مسافران، در مکان‌های مشخص کالاهای خود را عرضه کرده و از گلایه مسافران بابت حضور دستفروشان كاسته شود.

وی با بیان اینكه تعداد بسیاری از دستفروشان به ساماندهی و حضور ثابت علاقه‌مند نیستند و ترجیح می‌دهند که بدون هیچ ضوابط و چارچوبی اجناس خود را به فروش برسانند خاطرنشان كرد: در این طرح به دنبال درآمد‌زایی نیستیم اما می‌خواهیم شرایطی ایجاد كنیم تا افرادی كه معاش‌شان از این طریق است بتوانند قاعده‌مند كار كنند و مواردی كه باعث آسیب به مسافران می‌شود چه در حوزه بهداشت و چه سلامت روان را كنترل كنیم.

انتهای پیام
captcha