فعالیت۱۷۰ کارگاه صنایع دستی در کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 4060482
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱

فعالیت۱۷۰ کارگاه صنایع دستی در کهگیلویه‌وبویراحمد

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: در حال حاضر ۱۷۰ کارگاه صنایع دستی در رشته‌های مختلف مانند دست‌بافته‌های داری و البسه محلی در این استان فعالیت می‌کند.

فعالیت۱۷۰ کارگاه صنایع دستی در کهگیلویه‌وبویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، محمدکاظم رحمانی، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه‌وبویراحمد امروز، هشتم خردادماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۷۰ کارگاه صنایع دستی در رشته‌های مختلف در این استان فعالیت می‌کند. 6 مورد از این کارگاه‌های صنایع دستی سال ۱۴۰۰ در مناطق مختلف استان راه‌اندازی شده است.هر یک از این کارگاه‌های تولیدی برای راه‌اندازی ۵۰ تا ۲۱۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این کارگاه‌ها در رشته‌هایی چون دست‌بافته‌های داری و البسه محلی فعالیت می‌کنند، افزود: هر یک از این کارگاه‌های تولیدی زمینه سه تا پنج فرصت شغلی را فراهم کرده است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به اینکه آموزش یکی از راهبردهای میراث فرهنگی برای حمایت از هنرمندان است، تصریح کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون آموزش‌های تخصصی صنایع دستی در رشته‌هایی مانند چرم، گلیم، البسه محلی و سایر رشته‌ها در قالب ۱۲ دوره و هر دوره با شرکت ۲۰ تا ۳۰ هنرمند برگزار شده است.

رحمانی بیان کرد: این کارگاه‌های آموزشی در قالب دوره‌های آموزشی ۱۸۰ ساعته در مدت زمان سه ماه برای هنرمندان صنایع دستی کهگیلویه‌وبویراحمد برگزار شده، ۹۰ درصد از این دوره‌های آموزشی در مناطق روستایی زیلایی، دیشموک، لوداب و چرام بوده است.

وی گفت: به شرکت‌کنندگان در این دوره‌های مهارتی که موفق به کسب حد نصاب لازم علمی و عملی در آزمون پایان دوره‌ها شدند، مدرک مهارتی فنی و حرفه‌ای اعطا شد.

انتهای پیام
captcha