ارائه صنایع ‌دستی فارس در حاشیه جام جهانی قطر
کد خبر: 4060865
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸

ارائه صنایع ‌دستی فارس در حاشیه جام جهانی قطر

مدیرکل میراث فرهنگی فارس با اشاره به نقش صنایع دستی در ایجاد اشتغال در کشور گفت: باید با برنامه‌ریزی و اقدام عملی در فرصت باقی‌مانده تا جام جهانی حضور قدرتمند صنایع‌دستی استان را در حاشیه جام جهانی قطر رقم زنیم.

سید موید محسن‌نژاد، مدیرکل میراث فرهنگی فارس به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، نشست مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه صنایع‌دستی استان امروز، 9 خردادماه برگزار شد.

سید موید محسن‌نژاد، مدیرکل میراث فرهنگی فارس در این نشست اظهار کرد: بازاریابی صنایع‌دستی سبب ایجاد تولید مناسب می‌شود و چرخه اقتصادی را به حرکت درمی‌آورد.

وی با اشاره به کاربردی شدن صنایع‌دستی اشاره کرد و ادامه داد: باید صنایع‌دستی وارد زندگی مردم شود تا زمینه احیای آن فراهم شود.

محسن‌نژاد به لزوم راه‌اندازی بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی در سراسر استان فارس اشاره کرد و افزود: با ایجاد این بازارچه‌ها زمینه اشتغال هرچه بیشتر در حوزه صنایع‌دستی رقم خواهد خورد.

وی، جام جهانی قطر را فرصتی بی‌نظیر درزمینه معرفی و ارائه صنایع‌دستی استان فارس دانست و اضافه کرد: باید با برنامه‌ریزی و اقدام عملی در فرصت باقی‌مانده تا جام جهانی حضور قدرتمند صنایع‌دستی استان را در این رویداد بین‌المللی رقم زنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با بیان اینکه منبت آباده ثبت جهانی شده همچنین دستبافته‌های داری عشایری در فیروزآباد به ثبت ملی رسیده و شیراز نیز به‌عنوان دومین شهر جهانی صنایع‌دستی معرفی‌شده است، افزود: استان فارس یکی مقاصد برتر گردشگری کشور است و در کنار آثار فرهنگی تاریخی، صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی این استان خاطره‌ای ماندگار را از سفر به فارس می‌سازد.

انتهای پیام
captcha