دختران مشهدی نیازی به درخشیدن روی فرش قرمز کن ندارند
کد خبر: 4060876
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸

دختران مشهدی نیازی به درخشیدن روی فرش قرمز کن ندارند

رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای شهر مشهد گفت: دختران مشهدی نیازی به درخشیدن روی فرش قرمز کن ندارند؛ جشنواره ای که بجای نمایش هنر و فرهنگ اصیل، سیاست زده است.

فاطمه سلیمی رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای شهر مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، فاطمه سلیمی رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای شهر مشهد، امروز نهم خردادماه، در نطق پیش از دستور چهل‌یکمین صحن علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد، با اشاره به روز دختر درمورد وظیفه مدیریت شهری در گرامیداشت دختران اظهار کرد: طراحی شهری، برنامه‌ریزی شهری و سیستم حمل‌ونقل درون شهری در راستای نیاز دختران اصلاح شود. فضاهای شهری و پارک‌ها برای راحتی و شادی دختران فراهم شود.

وی در ادامه افزود: تلاش برای تعمیق هویت دختران ایران اسلامی و الگوسازی این گوهر ارزشمند از مهمترین اقداماتی است که در بستر شهری باید محقق شود. توجه به الگوهایی که در همه سطوح و با بیان متفاوت و قابل درک برای جامعه که گام برداشتن در مسیر تبلور گوهر دخترانگی برای اعتلای تمدن انسانی را فرهم آوردند؛ نه می‌گوییم به مانند برخی که برای دیده شدن، شخصیت و روح لطیف زنانگی را زیر پا گذارند و هویت و فرهنگ خود را بفروشند؛ دختران مشهدی نیازی به درخشیدن بر روی فرش قرمز کن ندارند، جشنواره ای که بجای نمایش هنر و فرهنگ اصیل، سیاست زده است؛ بلکه با اثرگذاری و تلاش‌های علمی و ورزشی و هنری و فرهنگی در راستای اعتلای نام مشهد، در قلب ایران می‌درخشند.

رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده با اشاره به حضور دختران خورشید در فینال مسابقه استعدادیابی عصر جدید گفت: مشهد یک سکونتگاه نیست؛ عنصر تمدنی است، قلب ایران است و دختران مشهدی مهرآفرینان پرافتخار این سرزمین؛ دخترانی تمدن ساز هستند، در آخر از اصحاب رسانه برای نمایش این نقش آفرینی‌ها و دختران توانمند مشهدی دعوت می‌کنم. چرا سیاه‌نمایی‌ها باید در شهر مشهد اتفاق بیفتد و تنها برای زنان مشهد باشد. زنان مشهد زنان پر توان و پر تلاشی هستند.

جشنواره کن محلی برای لابی صهیونیست‌ها و آمریکای خائن

همچنین حسن موحدیان رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در این جلسه با بیان اینکه یکی از رویکردها و سیاست‌های شورای ششم، ترویج گفتمان خدمت و گفت‌وگو با مردم بوده، اظهار کرد: بسیار خرسندیم که با بهبود شرایط کرونایی، فرصت ارتباط مستقیم با شهروندان و برگزاری نشست‌های پای حرف مردم در مساجد فراهم آمده است.این تعامل و گفت‌وگو با مردم از مطالب مدنظر مقام معظم رهبری هم بوده که باید هرروز قوی‌تر دنبال شود.

وی با اشاره به پروژه‌های زودبازده و پیشران توسعه، افزود: امیدواریم با همت و تلاش مضاعف شهرداری این پروژه‌ها با سرعت بیشتری دنبال شوند و به سرانجام برسند.

موحدیان ضمن اشاره‌ به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس، گفت: شوراهای شهر به عنوان مجلس محلی باید نسبت به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه جدی داشته باشند چراکه شامل  اعضای شوراهای شهر نیز می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مقام معظم رهبری در این فرمایشات به تشریح شاخصه‌های نماینده انقلابی می‌پردازند که از جمله آنها می‌توان به ساده‌زیستی و دوری از تجملات و اعیان نشینی، مسئولیت‌پذیری، مردمی بودن، اصلی و فرعی کردن مسائل کشور و مقدم داشتن حل مسائل اصلی، اجتناب از تبعیض و فساد، همکاری صمیمانه با قوا و دستگاه‌های مختلف و پرهیز از گروکشی و معارضه اشاره کرد.

موحدیان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که نماینده انقلابی با عموم مردم همراه است ولی عوام‌زده و جو زده نیست، افزود: ایشان تاکید دارند اگر تصمیم و قانون‌گذاری براساس تصمیم کارشناسی و تخصصی دارید، تحت تاثیر جنجال‌ها و فضاسازی‌های علیه مجلس و قانون قرار نگیرید و پیوسته پایبند به قوانین، از جمله قانون اساسی باشید.

وی ضمن اشاره به فرا رسیدن سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب(ره)، گفت: یاد و خاطره امام راحل(ره) را گرامی می‌داریم و باید توجه داشت مهمترین موضوع در رابطه با امام‌خمینی(ره) و انقلاب اسلامی، رسالتی است که ایشان برای انقلاب تعریف کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: مهمترین ماموریت نظام مقدس جمهوری اسلامی، حمایت از مظلومان، محرومان و مستضعفان عالم است که تاکنون به همین دلیل، هزینه‌های بسیاری داده‌ایم ولی این رسالت فراموش نشده است. برهمین اساس بوده که نام و یاد امام‌خمینی(ره) همیشه زنده است و این ماموریت را با قوت و قدرت دنبال خواهیم کرد.

وی به جشنواره فیلم کن اشاره کرد و گفت: این جشنواره، محلی برای لابی صهیونیست‌ها و آمریکای خائن است. فیلمی که در این جشنواره با مضمون توهین به امام‌رضا(ع) و مشهد اکران شده را محکوم می‌کنیم و باید توجه داشت جوایزی که در این رویداد اهدا می‌شود نیز براساس نگاه‌های سیاسی و با هدف منزوی کردن اسلام و انقلاب است.

انتهای پیام
captcha