معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح‌های عمرانی خراسان‌جنوبی بازدید کرد
کد خبر: 4060981
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰

معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح‌های عمرانی خراسان‌جنوبی بازدید کرد

معاون اجرایی رئیس‌جمهور به همراه استاندار خراسان‌جنوبی و سایر مسئولان این استان از وضعیت پروژه باند دوم محور بیرجند ـ قائن بازدید کرد.

بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از باند دوم محور بیرجند ـ قائنبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سیدصولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس‌جمهور، امروز، ۱۰ خرداد از پروژه باند بیرجند _ قاین با هدف اطلاع از پیشرفت فیزیکی و بررسی راهکارهای تسریع در روند اجرای پروژه بازدید و در جریان آخرین وضعیت اعتبارات و اختصاصات قرار گرفت.

وحید داعی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی در این بازدید گفت: محور بیرجند ـ قائن ۱۰۰ کیلومتر طول دارد که در ۸۴ کیلومتر عملیات دوبانده‌سازی تکمیل شده و محور زیر بار ترافیک است.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان، در صورت تأمین به موقع اعتبار تخصیص یافته ۶۰۰ میلیارد ریال عملیات دوبانده‌سازی ۱۶ کیلومتر باقیمانده نیز تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ تکمیل خواهد شد.

مرتضوی در این بازدید در مورد تسریع در اجرای این پروژه قول مساعد داد و اظهار کرد: به پیمانکاران این اعتماد را بدهید که اجازه نمی‌دهیم حق آن‌ها تضییع شود تا اعتمادسازی صورت گیرد.

وی از افزایش قابل توجه سهمیه دستگاه‌های اجرایی از قیر رایگان در قانون بودجه گفت و ادامه داد: متولیان امر در جذب حداکثری این سهمیه برای استان خراسان جنوبی تلاش کنند.

داعی یادآور شد: عملیات اجرایی پروژه به‌صورت تبدیل محور موجود از دو خطه به چهار خطه است که بخشی با روسازی آسفالتی و بخشی دیگر با روسازی بتنی ساده درزدار اجرا می‌شود.

تاکنون ۸۵ درصد جاده بیرجند ـ قاین به‌صورت چهار خطه به بهره‌برداری رسیده و پنج کیلومتر از آن در آستانه بهره‌برداری است‌. تکمیل این کریدور ضمن افزایش ایمنی تردد موجب افزایش ترانزیت کالا به شمال شرق کشور و کشورهای آسیای میانه و افعانستان می‌شود.

قول مساعد معاون رئیس‌جمهور برای حل مشکلات پروژه راه‌آهن بیرجند _ یونسی

همچنین مرتضوی در روند بازدید‌های امروز گفت: طی جلسه‌ای که در هفته آینده برگزار می‌شود مشکلات پروژه راه‌آهن بیرجند _ یونسی بررسی و برای رفع آن تلاش خواهد شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور بیان کرد: این پروژه علاوه بر اینکه باعث کاهش هزینه‌ها و رفع مشکلات حمل و نقل مسافری می‌شود، برخی از مشکلات محور را نیز حل می‌کند.

وی با بیان اینکه این پروژه از اولویت‌های استان است، گفت: تلاش خواهیم کرد مشکلات ایجاد شده از سر راه پروژه برداشته شود.

تلاش داریم خراسان‌جنوبی را از محرومیت خارج کنیم

همچنین مرتضوی، امروز در حاشیه بازدید از اجرای پروژه مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب بیرجند در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه در بخشی از بخش‌ها و حوزه‌های استان خراسان‌جنوبی مانند راه و شهرسازی و تصفیه آب و فاضلاب فعالیت‌های خوبی صورت گرفته و اقدامات مناسبی انجام شده است.

وی در مورد بازدیدهای صورت گرفته در سفر به استان خراسان‌جنوبی اظهار کرد: سومین سفر رئیس‌جمهور به استان خراسان‌جنوبی انجام شد. مصوباتی در رابطه با این سفر تهیه و ابلاغ شد و امروز به‌منظور نظارت میدانی و بررسی روند اجرای مصوبات عازم خراسان‌جنوبی شدیم.

بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از پروژه مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند

مرتضوی بیان کرد: البته در حوزه راه‌آهن با مشکلاتی مواجه بودیم و طی بررسی‌ها و جلسات انجام شده، امیدوار هستیم در هفته آینده مشکلات این موضوع نیز برطرف شود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور تصریح کرد: با مدیریت خوب آقای استاندار و همکاری با دولت و پیگیری مجدانه نمایندگان مجلس کارهای خوبی در مورد این استان صورت گرفته است و اطمینان دارم با تخصیص‌های بعدی استان خراسان‌جنوبی به کارگاه سازندگی تبدیل خواهد شد.

مرتضوی تصریح کرد: برای اجرای پروژه‌ها مانع جدی‌ دیده نشد. مدیر آب و فاضلاب گزارش دادند طی 10 سال گذشته عملیات اجرایی در این زمینه انجام شده و این روند ادامه خواهد داشت. در برخی از شاخص‌ها این استان به نسبت سایر استان‌ها موقعیت و جایگاه بهتری دارد.

انتهای پیام
captcha