برگزاری نشست هم‌اندیشی برای اجرای طرح ملی مهمان امام رضا(ع)
کد خبر: 4061798
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸

برگزاری نشست هم‌اندیشی برای اجرای طرح ملی مهمان امام رضا(ع)

نشست هم‌اندیشی اصناف و جامعه گردشگری استان خراسان رضوی در راستای ایجاد زیرساخت مناسب و چگونگی اجرای طرح ملی مهمان امام رضا(ع) در مشهد مقدس برگزار شد.

 طرح ملی مهمان امام رضا(ع)

به گزارش ایکنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، روح‌الله محمدحسین‌زاده، مدیر عامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهانگردی در آستانه برگزاری طرح ملی میهمان امام رضا(ع) طی نشستی که با اصناف و متصدیان گردشگری استان خراسان رضوی و مدیرکل میراث فرهنگی استان داشت، پیرامون ایجاد زیرساخت مناسب و چگونگی  اجرای طرح ملی میهمان امام رضا(ع) در مشهد مقدس مباحثی را مطرح و تصمیمات مهمی اتخاذ کرد.

در این نشست مقرر شد تمامی اصناف و متصدیان گردشگری در مشهد مقدس همکاری لازم را برای اجرای موفق طرح بکار گیرند. ‌

پیش از این نیز در خصوص طرح ملی مهمان امام رضا(ع) جلسات مشترکی با اصناف گردشگری کشور برگزار شده و همچنین تفاهم‌نامه‌هایی میان شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهانگردی با هلدینگ‌ها و شرکت‌های خدمات مسافرتی خارجی پیرامون ساماندهی و تسهیل ورود زائران و گردشگران خارجی به مقصد مشهد مقدس امضا شده بود.

شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهانگردی با طراحی و برنامه‌ریزی هدفمند و با همکاری اصناف و جامعه گردشگری کشور در راستای تحقق عدالت اجتماعی و برخورداری اقشار مختلف مردم از خدمات سفرهای زیارتی به مقصد مشهد مقدس و در راستای اجرای مصوبات کارگروه ملی زیارت بنا دارد زمینه اعزام ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر گردشگر داخلی و یک میلیون زائر خارجی را به مقصد مشهد مقدس در قالب طرح ملی مهمان امام رضا(ع) و در زیرساخت دفاتر خدمات مسافرتی تسهیل و برگزار کند.

همچنین، ارزان بودن سفرهای زیارتی برای عموم مردم، ارائه تسهیلات وام کم‌بهره سفر برای زائران و ارائه سایر خدمات  گردشگری در مدت اقامت زائران در مشهد مقدس از ویژگی‌های طرح ملی مهمان امام رضا(ع) است.

انتهای پیام
captcha