آغاز حرکت کاروان زیارتی «حرم تا حرم» از شیراز
کد خبر: 4062551
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

آغاز حرکت کاروان زیارتی «حرم تا حرم» از شیراز

همزمان با ایام دهه کرامت کاروان زیارتی «حرم تا حرم» معتمدین و یاوران محلات شهرداری منطقه ۲ شیراز که ۳۰ درصد از آنان زائر اولی هستند، از شیراز به سمت حرم رضوی به راه افتاد.

کاروان زیارتی «حرم تا حرم»، شیراز به گزارش ایکنا از فارس، همزمان با ایام دهه کرامت کاروان زیارتی «حرم تا حرم» معتمدین و یاوران محلات شهرداری منطقه 2 شیراز به صورت مردمی و بدون صرف هزینه‌ای از بیت‌المال امروز، 17 خردادماه از شیراز به سمت حرم رضوی به راه افتاد.

مهدی نصیری قرقانی، عضو ناظر شورای شهر شیراز در منطقه ۲ شهرداری شیراز  در حاشیه این مراسم با بیان اینکه ۳۰ درصد از افرادی که عازم مشهد مقدس می‌شوند مشهد اولی هستند، گفت: این اقدام می‌تواند الگویی برای تمام مدیران شهری و استانی باشد تا با کمک و مشارکت‌های مردمی بتوانند سریع‌تر مشکلات را رفع کنند.

وی یادآور شد: این برنامه توسط خیرین محل و تنها با برنامه‌ریزی و هماهنگی شهرداری و با حمایت شورای اسلامی شهر شیراز با هدف تقدیر و قدردانی از یاوران شورا و معتمدین تأثیرگذار محل و تعدادی از کارکنان فضای سبز شهرداری تدارک دیده‌ شده است.

نصیری قرقانی اظهار کرد: حضور یاوران شورا، معتمدین و بزرگان محل در کنار فعالیت‌های شهرداری و کمک به مردم در جهت ایجاد رفاه و آسایش یکی از ویژگی‌های مهم منطقه ۲ است و از این ظرفیت و توان برای تسریع در حل مشکلات مردم استفاده‌شده و نتایج خوبی نیز حاصل ‌شده است.

محمدتقی تذروی، عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه در هر اقدام و کاری که مردم حضور داشته باشند، بدون شک آن اقدام و برنامه به نحو احسنت انجام می‌شود، گفت: همین‌گونه که در شهرداری منطقه دو موفق به اجرای چنین برنامه‌هایی شدیم، تلاش می‌کنیم تا این‌گونه برنامه‌ها را در تمام زمینه‌های دیگر بسط و گسترش دهیم.

رئیس کمیته یاوران شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه این سفر مقدس به‌پاس تلاش و قدردانی از زحمات این عزیزان است، گفت: ارتباط خوب و مؤثر این عزیزان با شهرداری منطقه موجب صمیمت مردم با شهرداری شده است و مردم شهرداری را از آن خود می‌دانند و با این نهاد همکاری ارزنده‌ای دارند. همچنین به‌زودی زمینه برای سفر خواهران نیز به مشهد مقدس فراهم خواهد شد.

غلامرضا شهریاری، شهردار منطقه ۲ شیراز با بیان اینکه یاوران شورا، معتمدین محلات منطقه و کارکنان فضای سبز زحمات فراوانی را برای عمران و آبادی منطقه متحمل شدند، افزود: هدف اول ما از اجرای این برنامه تقدیر از زحمات این عزیزان است و هدف دوم ما این است که بگوییم شهرداری نهادی اجتماعی است و به همه مردم تعلق دارد و بین شهرداری و مردم باید هماهنگی و انسجام وجود داشته باشد و مردم شهرداری را از آن خود بدانند و در رفع مشکلات این نهاد را همراهی کنند.

وی با تصریح اینکه مدیران شهری باید ارتباط خود را با مردم بیشتر و صمیمی‌تر کنند، گفت: کسانی که وقت خود را در جهت رفع نیازها و مشکلات مردم می‌گذرند و خود را وقف مردم می‌کنند شریف‌ترین و بهترین انسان‌ها هستند و باید قدردان زحمات آنان باشیم.

شهردار منطقه ۲ شیراز با بیان اینکه شهرداری جایگاه مردم است و مردم‌داری باید سرلوحه کار قرار گیرد، افزود: مدیران اجرایی چنانچه در بعد مردم‌داری گام بردارند، موفق خواهند بود و بها دادن به معتمدین محلات، بها دادن به مردم است.

وی با تأکید بر اینکه باید تاریکی را کنار زد و به روشنایی چشم دوخت، گفت: انتقادپذیر باشیم و شهامت پذیرش انتقاد را داشته باشیم و از انتقادات تجربه کسب کنیم.

شهریاری با بیان اینکه در این سفر ۴۰ نفر زائر امام رضا حضور دارند، افزود: این‌گونه برنامه‌ها باید در سطح وسیع‌تر و بهتری و با حضور گسترده مردم همراه باشد و درواقع این برنامه نشان داد که مردم با شهرداری همراه هستند و در اجرای طرح‌ها با شهرداری همکاری می‌کنند.

انتهای پیام
captcha