محفل شعر بانوی آفتاب در آزاد‌شهر برگزار شد
کد خبر: 4062810
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶

محفل شعر بانوی آفتاب در آزاد‌شهر برگزار شد

محفل شعر بانوی آفتاب همزمان با دهه‌کرامت با حضور امام جمعه آزاد‌شهر و مدیر آموزش و پرورش شهرستان، جانشین سپاه پاسداران و خادمیاران رضوی و شعرای شهر امروز، ۱۸ خرداد در سالن آموزش و پرورش شهرستان آزادشهر برگزار شد.

محفل شعر در دهه کرامت در ازادشهربه گزارش ایکنا از گلستان، محفل شعر بانوی آفتاب  همزمان با دهه‌کرامت با حضور امام جمعه آزاد‌شهر و مدیر آموزش و پرورش شهرستان، جانشین سپاه پاسداران و خادمیاران رضوی و شعرای شهر امروز، 18 خردادماه در سالن آموزش و پرورش شهرستان آزادشهر برگزار شد.

امام جمعه آزادشهر در این جلسه بیان کرد: کرامت اهل‌بیت(ع) عنایت این خاندان بوده و وجود آن بزرگواران لطف الهی است  و قم مرکز قیام امام(ره) و خانه اهل‌بیت و دوستداران ایشان است.

حجت‌الاسلام شهابی با بیان‌ اینکه شعر یکی از بهترین ابزارها برای انتقال ارزش‌های دینی به نسل‌ جوان و نوجوان است، افزود: متأسفانه در طول تاریخ می‌بینیم که شعر در مناطقی مثل گلستان به صورت شفاهی بوده و سینه به سینه منتقل شده و بسیاری از این اشعار به فراموشی سپرده شده و از بین رفته است.

 امام جمعه آزادشهر با بیان‌اینکه امروز باید مفاخر فرهنگی استان را باید به نسل جدید معرفی کنیم، تصریح کرد: باید تلاش کرد که آثاری که به صورت شفاهی و سینه به سینه در بین مردم وجود دارد، گردآوری شده و در قالب مجموعه‌های شعری برای نسل آینده به‌عنوان میراث فرهنگی ماندگار شود.

حجت‌الاسلام شهابی با بیان‌ اینکه شعر در تاریخ فرهنگ ایران زمین جایگاه والا و بسیار مهمی دارد، افزود: در طول تاریخ و زمان‌های مختلف چه مواقعی که ظلم ظالمان و حاکمان عادل وجود داشته‌اند، شاعران بوده که به داد مردم رسیده و با سروده‌ها و اشعار خود پیام مردم را منتقل می‌کردند.

 همچنین در این مراسم خادمین حرم رضوی و شعرا اشعاری را در مدح و رثای امام رضا‌(ع) و حضرت معصومه(س) سرودند.

انتهای پیام
captcha