اعزام زائران کرمانی به مراسم اربعین با خطوط ریلی
کد خبر: 4063487
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸

اعزام زائران کرمانی به مراسم اربعین با خطوط ریلی

استاندار کرمان با تأکید بر حفظ ایمنی زائران، استفاده از خطوط ریلی برای جابجایی زائران را مورد توجه قرار داد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در سال‌جاری حدود ۱۰۰ هزار نفر زائر از طریق ناوگان جاده‌ای استان به اربعین اعزام شوند.

اعزام زائران اربعین استان کرمان از طریق خطوط ریلی

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان، امروز، ۲۱ خردادماه در جلسه ستاد استانی اربعین با تأکید بر حفظ ایمنی زائران، استفاده از خطوط ریلی برای جابجایی زائران را مورد توجه قرار داد و گفت: قیمت بلیط‌ها در اسرع وقت باید مشخص شود.

وی با تأکید بر ارائه خدمات به زائران پاکستانی اربعین که از استان کرمان عبور می‌کنند، گفت: تعداد زیادی از این زائران برای زیارت مرقد شهید سلیمانی نیز خواهند آمد که امکانات پذیرایی از آن‌ها باید فراهم شود.

استاندار کرمان راه‌اندازی و تجهیز موکب‌ها در ماهان و سیرجان برای پذیرایی از زائران اربعین را مورد توجه قرار داد و گفت: به دلیل تعداد زیاد مسافران پلیس راه ماهان در ایام اربعین همکاری لازم را داشته باشد.

سید مصطفی آیت‌اللهی‌موسوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان نیز در این جلسه با اشاره به راه‌اندازی زائرسرای اربعین در استان خوزستان گفت: برای ساخت این زائرسرا ۳ هکتار زمین با همکاری سپاه ثارالله استان در اهواز در نظر گرفته شده است که براساس طراحی انجام شده در بخش‌های مختلف سوئیت‌های خانوادگی و تک نفره و سوله‌هایی برای اقامت زائران احداث خواهد شد.

احسان عراقی‌زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز با ارائه گزارشی از اعزام زائران اربعین در سال ۱۳۹۸، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در سال‌جاری حدود ۱۰۰ هزار نفر زائر از طریق ناوگان جاده‌ای استان به اربعین اعزام شوند و به دلیل کمبود اتوبوس پیشنهاد می‌کنیم اعزام زائران از طریق خطوط ریلی پیگیری شود.

محمود عرب‌نژاد مدیر کل حج و زیارت استان کرمان نیز در جلسه استانی ستاد اربعین با تاکید بر ثبت‌نام زائران اربعین در سامانه سماح، گفت: امکان ثبت‌نام زائران اربعین در این سامانه از اول محرم فراهم می‌شود و کسانی که در این سامانه ثبت‌نام نکرده باشند اعزام نخواهند شد.

وی با اشاره به بازگشایی مرزهای زمینی در ایام اربعین بیان کرد: در ایام اربعین روزانه ۱۵ هزار نفر از مرز زمینی به عتبات اعزام می‌شوند همچنین در حال حاضر ۵ پرواز به صورت هفتگی از کرمان به عراق انجام می‌شود که پیش‌بینی می‌شود این تعداد در ایام اربعین افزایش یابد.

انتهای پیام
captcha