شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه فروش و فرآوری صنایع‌دستی ورود پیدا کنند
کد خبر: 4063596
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶

شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه فروش و فرآوری صنایع‌دستی ورود پیدا کنند

سرپرست فرمانداری خوسف گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در زمینه بازاریابی، فروش و فرآوری صنایع دستی به‌‌ویژه پنبه مله ورود پیدا کنند و دستگاه‌های اجرایی در شهرستان خوسف آمادگی کامل دارند در این زمینه ورود فعالی داشته باشند.

محمدعلی ایمانی، سرپرست فرمانداری خوسفمحمدعلی ایمانی، سرپرست فرمانداری خوسف در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: خوسف به‌عنوان شهر ملی پارچه‌بافی مله ثبت جهانی شده است که باید در راستای معرفی این هنر اقدامات ارزشمندی صورت پذیرد.

وی افزود: کشاورزان بسیاری در شهرستان برای توسعه کشت محصول پنبه مله ورود پیدا کرده‌اند و با توجه به پتانسیل‌های بسیار خوبی که برای فرآوری این محصول وجود دارد آینده بسیار روشنی برای آن متصور است.

ایمانی ادامه داد: خوسف به‌عنوان یکی از مناطقی که از قدیم‌الایام در صنعت پارچه‌بافی فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داده است و به‌عنوان خاستگاه تولید و فرآوری پنبه مله در کشور مطرح است، باید با یک برنامه زمان‌بندی مشخص برای توسعه آن گام‌های اساسی برداشت.

سرپرست فرمانداری خوسف بیان کرد: در سالی که توسط مقام معظم رهبری به‌عنوان سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری شده است باید زمینه ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به عرصه صنایع دستی فراهم شود.

وی گفت: این شرکت‌ها می‌توانند هم در زمینه بازاریابی، فروش و فرآوری صنایع دستی به‌ویژه پنبه مله ورود پیدا کنند و دستگاه‌های اجرایی در شهرستان خوسف آمادگی کامل دارند در این زمینه ورود فعالی داشته باشند.

ایمانی در خصوص جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی شهرستان، اظهار کرد: حوله‌بافی، سفالگری، گلیم‌بافی، جاجیم‌بافی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی از جمله مهم‌ترین رشته‌های صنایع‌دستی این شهرستان می‌باشد.

وی ادامه داد: روستای خور به‌عنوان روستای سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی ثبت ملی شده است و آماده پرداخت تسهیلات برای توسعه کارگاه‌های تراش سنگ آماده پرداخت تسهیلات هستیم.

سرپرست فرمانداری خوسف بیان کرد: در جلسات متعددی که با فعالین سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در روستاهای خور، نوغاب و سروباد برگزار شده است بحث تأسیس شرکت تعاونی از صنعتگران در این زمینه مطرح شده و امیدواریم به‌زودی تأسیس شود.

ایمانی با بیان اینکه شهر خوسف از منظر فرهنگی ثبت ملی شده است و امیدواریم به‌زودی شرایط برای ثبت جهانی شهر خوسف فراهم شود، یادآور شد: بافت تاریخی زنده خوسف با 24 هکتار مساحت با وجود خانه‌ها و بناهای تاریخی همچون آرامگاه ابن حسام خوسفی، قلعه، خانه قدیمی و تاریخی میرزاجعفر، تاجور، مسجد جامع قسمتی از بناهای مشهور و ارزشمند این شهر است که به‌عنوان یکی از با ارزش‌ترین بافت‌های تاریخی مطرح است.

انتهای پیام
captcha