بانوان کارآفرین و فعال در حوزه صنایع‌دستی کردستان حمایت می‌شوند
کد خبر: 4063600
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲

بانوان کارآفرین و فعال در حوزه صنایع‌دستی کردستان حمایت می‌شوند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان از حمایت بانوان کارآفرین و سرپرست خانوار در حوزه صنایع‌دستی خبر داد.

صنایع دستی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، لیلا آژیر، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان، روز گذشته، 21 خردادماه در بازدید از کارگاه‌های فعال صنایع‌دستی شهرستان دهگلان که به‌ مناسبت هفته صنایع‌ دستی برگزار شد، هدف از این بازدیدها را بیان مسائل و مشکلات بانوان فعال در این عرصه ذکر و اظهار کرد: اقدامات و فعالیت‌های انجام‌ شده بانوان در این کارگاه‌ها قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه بانوان هنرمند و پرتلاش کردستانی نقش بسزایی در تولید و خلق محصولات بی‌بدیل صنایع ‌دستی دارند، افزود: بانوان کارآفرین و سرپرست خانوار در این حوزه حمایت خواهند شد چراکه هرچه تولید صنایع دستی رونق بیشتری پیدا کند، اشتغالزایی بیشتر و آسیب‌های اجتماعی کمتر خواهد شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان بیان کرد: صنایع‌دستی در این استان و به‌ ویژه شهرستان دهگلان قدمت طولانی داشته و زنان هنرمند این دیار در این زمینه فعالیت چشمگیری دارند.

وی تأکید کرد: با همکاری متولیان این حوزه، از تمامی ظرفیت‌ها برای حمایت از زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های بدسرپرست استفاده شود.

زنان روستایی؛ پیشرو در تولید محصولات صنایع‌دستی

بهزاد غفوری، مسئول اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دهگلان نیز در این بازدید گفت: زنان روستایی این شهرستان همواره در تولید محصولات متنوع صنایع ‌دستی پیشرو و پیشقدم بوده‌اند.

وی افزود: در این شهرستان درصد بالایی از محصولات صنایع‌دستی با هنرمندی زنان در روستاها خلق می‌شود و سهم عمده‌ای از پیکره تولید را به خود اختصاص داده‌اند.

مسئول اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دهگلان بیان کرد: ثبت‌ ملی گلیم‌بافی کاکو سفلی اقدامی ارزشمند در معرفی توانمندی‌های حوزه صنایع ‌دستی این منطقه بود که با همت و تلاش اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و هنرمندان فعال انجام شد.

وی با اشاره به اینکه به ‌منظور توانمندسازی بانوان صنعتگر در این شهرستان دوره‌های آموزشی صنایع ‌دستی به ‌صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود، یادآور شد: امیدواریم با شناسایی و رفع مشکلات و پاسخ به مطالبات بانوان فعال در این حوزه، روند تولید صنایع‌ دستی رو به رشد و توسعه حرکت کند.

انتهای پیام
captcha