۲ طرح کارگاهی صنایع دستی در بیرجند افتتاح شد
کد خبر: 4063753
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷

۲ طرح کارگاهی صنایع دستی در بیرجند افتتاح شد

به مناسبت هفته صنایع دستی، دو طرح کارگاهی صنایع دستی در شهرستان بیرجند با حضور فرماندار بیرجند و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌جنوبی افتتاح شد.

کارگاه صنایع دستی در بیرجند به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، علی جنتی‌فر، رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان بیرجند، امروز، ۲۲ خردادماه در این آیین گفت: این دو طرح شامل کارگاه دوخت لباس و کارگاه استودیو است که مجموعا باعث اشتغال مستقیم ۱۵ نفر شده است.

وی از راه‌اندازی این کارگاه‌ها با اعتبار چهار میلیارد ریال خبر داد و بیان کرد: از اهداف طرح توسعه کارگاه‌های صنایع‌ دستی می‌توان به توسعه کسب‌ و کار خانگی و ایجاد اشتغال در این رشته اشاره کرد که در نهایت منجر به تولید کالای قابل‌ عرضه به بازارهای داخلی و خارجی می‌شود.

جنتی‌فر با بیان اینکه تولید صنایع‌ دستی و سنتی با کاربری امروزی و طراحی مناسب از ضروریات اصلی جذب بازارهای جهانی و موفقیت در تجاری‌سازی صنایع‌ دستی است، یادآور شد: طرح ملی توسعه کارگاه‌های صنایع‌ دستی از جمله طرح‌های حمایتی حوزه اشتغال است که با همکاری اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان نهاد توسعه‌ای در حال اجراست.

انتهای پیام
captcha