صنایع‌دستی کردستان آمیزه‌ای از فرهنگ، اقتصاد و هنر است
کد خبر: 4063839
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۸

صنایع‌دستی کردستان آمیزه‌ای از فرهنگ، اقتصاد و هنر است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان گفت: صنایع‌دستی کردستان آمیزه‌ای از فرهنگ، اقتصاد و هنر است و مؤلفه‌های لازم برای معرفی یک هویت اصیل از ایران و ایرانی را در اختیار دارد.

مراسم تجلیل از برگزیدگان ششمین دوره نشان ملی صنایع دستی استان کردستان

به‌ گزارش ایکنا از کردستان، مهدی رمضانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان  در مراسم تجلیل از برگزیدگان ششمین دوره نشان ملی صنایع دستی استان که به‌مناسب روز جهانی صنایع دستی دیروز، ۲۲ خردادماه در خانه کُرد سنندج برگزار شد، اظهار کرد: صنایع‌دستی کردستان آمیزه‌ای از فرهنگ، اقتصاد و هنر است و مؤلفه‌های لازم برای معرفی یک هویت اصیل از ایران و ایرانی را در اختیار دارد.

وی افزود: هنرمندان کردستانی چه در سطح کشور و چه بین‌الملل حرف برای گفتن دارند و بر همین اساس آثار صنایع‌دستی این استان در سطح دنیا کم‌نظیر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان بیان کرد: دولت سیزدهم و شخص استاندار به‌ عنوان نماینده عالی دولت در استان نیز در بخش فرهنگ و هنر دغدغه‌مند بوده و درصدد هستند، سیاست‌گذاری دقیق و درستی را در حوزه فرهنگ و هنر انجام دهند.

وی یادآور شد: امروز هنرمندان و صنعتگران استان مسائل و مشکلاتی را مطرح کردند که تلاش می‌کنیم از آنها حمایت همه جانبه داشته باشیم و موانع را از سر راه آن‌ها برداریم.

صنایع‌دستی ظرفیتی برای ایجاد اشتغال در کردستان است

یعقوب گویلیان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در ادامه اظهار کرد: توسعه و سرمایه‌گذاری در بخش صنایع‌دستی می‌تواند به عنوان ظرفیتی برای ایجاد اشتغال‌ و توسعه اقتصادی استان کردستان مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه صنایع‌دستی کردستان دارای ظرفیت‌های بسیاری است، افزود: صنایع‌دستی یکی از بخش‌هایی است که با سرمایه کم می‌توان اشتغال و درآمد ایجاد کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: توجه به صنایع دستی به دلیل بازدهی سریع، می‌تواند در رونق اقتصادی و پیشرفت و توسعه استان نقش مهمی داشته باشد.

وی یادآور شد: امیدواریم ضمن معرفی ظرفیت‌ها و با حمایت‌های لازم و برنامه‌ریزی درست، گامی مثبت برای پاسخ به مطالبات و اشتغال‌زایی هنرمندان در حوزه صنایع‌دستی برداریم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از کوردوان بوستان، محمد صدیق اصلانی، نرگس محمدی، ثویبه محمدی، کیانوش شاویسی، سمیه فتاحی، حسام حیدری، میلاد پرویزی، سیران ساعدی، اشکان منصوری و رضا کیخسروی که در بخش‌ های سازی‌سازی، گلیم‌بافی، تولیدات چرم، مصنوعات چوبی و نازک‌کاری، چاقوسازی و هنرهای فلزی موفق به دریافت نشان ملی صنایع‌دستی شده بودند، تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام
captcha