سومین دوره جایزه کتاب سال کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4065521
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵

سومین دوره جایزه کتاب سال کردستان برگزار می‌شود

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از اعلام فراخوان سومین دوره جایزه کتاب سال استان خبرداد و گفت: علاقه مندان برای شرکت در این دوره جایزه کتاب سال تا ۲۰ مردادماه فرصت ارسال آثار را دارند.

سومین دوره جایزه کتاب سال

به گزارش ایکنا از کردستان، عیسی فلاحی، سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای امروز، 30 خردادماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: سومین دوره جایزه کتاب سال استان کردستان به همت این اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری مؤسسه «سروه‌ شه‌مال» کردستان، دبیرخانه هفتمین پایتخت کتاب ایران و خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود.

وی افزود: جایزه کتاب سال استان کردستان با هدف شناسایی و معرفی کتاب‌های برتر، ارتقای فرهنگ جامعه اسلامی، حفظ استقلال و هویت فرهنگی، حمایت و تشویق مؤلفان، مترجمان، مصححان و ناشران برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به شرایط ارسال آثار اشاره و بیان کرد: آثار ارسالی باید در محدوده زمانی سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده باشند.

وی با اشاره به اینکه آخرین مهلت ارسال آثار به این دوره از جایزه کتاب سال ۲۰ مردادماه سال جاری بوده است، ادامه داد: هر مؤلف باید سه نسخه از آثار خود را به دبیرخانه ارسال کند.

فلاحی با بیان اینکه این جایزه در سه گروه تألیف، ترجمه و احیای متون برگزار می‌شود، افزود: کتاب‌های آموزشی و کمک درسی از دایره انتخاب و داوری جایزه کتاب سال خارج می‌شوند.

وی در پایان یادآور شد: دومین جایزه ادبی کتاب سال کردستان با حضور جمعی از مسئولان، نویسندگان و فعالان ادبی و فرهنگی استان و معرفی برگزیدگان در مردادماه سال ۱۳۹۸ در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سقز برگزار شد.

انتهای پیام
captcha