امضای تفاهم‌نامه بین کتابخانه‌های عمومی و مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
کد خبر: 4065695
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹

امضای تفاهم‌نامه بین کتابخانه‌های عمومی و مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام

تفاهم‌نامه همکاری فی مابین اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در راستای افزایش همکاری‌های فرهنگی با مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام استان امضا شد.

امضای تفاهم‌نامه فی مابین اداره کل کتابخانه‌های عمومی و موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، تفاهم‌نامه همکاری فی مابین حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر سبزیان، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در راستای افزایش همکاری‌های فرهنگی با حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن دعایی، مدیر عامل موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام استان امضا شد.

در ابتدا حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر سبزیان، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی متولیان اصلی کتاب و کتابخوانی هستند، گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به لحاظ ساختار، نیروی انسانی و ... از ظرفیت‌های بالایی برای تولید حوزه کتاب و کتابخوانی برخودار است و لذا این نهاد و مجموعه کتابخانه‌های عمومی در حاکمیت و ساختار نظام برای توسعه فضاهای کتابخانه‌ای و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تعیین شده‌اند.

وی با اشاره به تغییر کاربری کتابخانه‌های عمومی، افزود: امروزه کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان فرهنگسراهای اجتماعی و مراکز آموزشی غیر رسمی به صورت رویداد محور در حال پاسخگویی به نیازهای دانشی و اطلاعاتی جامعه هستند.

سبزیان، مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام خراسان رضوی را مؤسسه‌ای نخبه دانست که در سطح ملی و بین‌المللی فعالیت می‌کنند و اظهار کرد: این برای مجموعه کتابخانه‌های عمومی فرصت مغتنمی است که با استفاده از این ظرفیت در مسیر توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی حرکت پرشتاب‌تری داشته باشد.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن دعایی، مدیر عامل مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد و گفت: امید است که بتوان فرهنگ علم و علم آموزی را در جامعه ایمانی کشور تقویت کرد.

وی با بیان اینکه اسلام هیچ ارزشی را بالاتر از علم نمی‌داند، گفت: علم نافع، قداستی الهی دارد که از علم توحیدی سرچشمه می‌گیرد. علمای بسیاری بر این مسئله اتفاق نظر دارند که علوم صرف و تجربی جزیی از علوم دینی است و لازم نیست حتماً در روایات و احادیث به دنبال علوم دینی بگردیم.

دعایی با اشاره به فعالیت‌های مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام استان، افزود: حرکت مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام خراسان رضوی در جامعه با نگاه جامعه‌سازی و تمدن‌سازی به اسلام و با توجه به ماموریت این مؤسسه در جبهه دوم بوده و سعی ما بر این است تا با تولید محتوا با استفاده از علوم دینی راهکارهای مناسبی را در همه مشکلات زندگی اعم از خانواده، اجتماعی و ... به مردم نشان دهیم.

وی اظهار کرد: کتابخانه‌ها از ظرفیت مناسبی برای دسترسی آسان مردم به این آثار در راستای سلامت جامعه و ترویج علوم دینی برخوردار هستند.

انتهای پیام
captcha