همایش محوری هفته قوه قضاییه در کرمان برگزار شد
کد خبر: 4066122
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸

همایش محوری هفته قوه قضاییه در کرمان برگزار شد

همایش محوری هفته قوه قضاییه با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار کرمان، رئیس کل دادگستری استان و جمعی از مسئولان استان در کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن‌ علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، همایش محوری هفته قوه قضاییه با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان، استاندار کرمان، رئیس کل دادگستری استان، فرمانده انتظامی استان، جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان، مجمع نمایندگان، اعضای شورای قضایی استان و جمعی از مسئولان استان، امروز، ۲ تیرماه در سالن خواجه‌نصیر دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌ سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این مراسم با گرامیداشت یاد شهدایی که برای دفاع از حق و عدل جان خود را فدا کردند، گفت: در مورد عدالت در متون و گزاره‌های دینی مطالب دقیق و مهمی وجود دارد که هم به صورت غیر مستقیم و هم در ذیل همه‌ی بحث‌های حقوقی به آن پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه عدالت هم در فطرت و ذات انسان‌ها مطرح می‌شود و هم حکم عقل است، افزود: هر کجا که جامعه‌ای شکل گرفت برای عدالت و قضاوت جایگاهی در نظر گرفته شد که نشان دهنده جایگاه والای امر قضا و اجرای عدالت در بین مردم است.

امام جمعه کرمان بیان کرد: ماموریت قضاوت و داوری در دو گزاره اصلی احقاق حق و ابطال باطل خلاصه می‌شود و قاضی همه ماموریت خود را در این دو اصل میبیند که اصول مهم زندگی هستند.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از روابط اجتماعی بر اساس عدل است و هرآنجا که زیادخواهی شکل می‌گیرد دستگاه قضا آرامش و امنیت را به جامعه بر می‌گرداند، گفت: دانش و علم، عدل و عقلانیت ابزارهای دستگاه قضا برای اجرای عدالت هستند و زمانی که حکمی در سایه این سه اصل صادر می‌شود بسیار نزدیک به حق و عدل و یا منطبق بر آن است.

حجت‌الاسلام علیدادی‌ سلیمانی بیان کرد: در استان کرمان چهره‌های صاحب نظری که دانش قضایی بالایی دارند بسیارند که تلاش دارند مردم هر زمان که با ظلم مواجه شدند پرونده خود را در اختیار دستگاه قضا دهند که قابل تقدیر است.

انتهای پیام
captcha