ضرورت تبدیل عدالت در جامعه به گفتمان نخبگانی
کد خبر: 4066128
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷

ضرورت تبدیل عدالت در جامعه به گفتمان نخبگانی

استاندار کرمان با بیان اینکه امنیت پایدار و توسعه از مهمترین نتایج اجرای عدالت در جامعه است، گفت: عدالت در جامعه باید به یک خواست عمومی و گفتمان نخبگانی تبدیل شود.

محمد مهدی فداکار استاندار کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در همایش محوری هفته قوه قضاییه که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان، رئیس کل دادگستری استان و جمعی از مسئولان استان، امروز، ۲ تیرماه در کرمان برگزار شد، ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد شهدا بیان کرد: قضاوت مسئولیتی بسیار سنگین و کاری سخت است.

وی با بیان اینکه وظیفه قاضی رفع خصومت است و این امر جز با اذن و حکم خداوند میسر نیست، افزود: گرایش به عدالت گرایشی فطری است و اجرای آن کاری بزرگ و پاداشی است که از ظلم کردن و ظلم‌پذیری جلوگیری می‌کند.

استاندار کرمان با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرموده‌اند، اجرای عدالت مبنای حق و باطل حکومت‌ها است، گفت: گرایش به عدالت امری فطری است بنابراین عدالت در جامعه باید به یک خواست عمومی و گفتمان نخبگانی تبدیل شود.

فداکار تصریح کرد: اجرای عدالت کار سختی است بنابراین برای اجرای آن باید یک اجماع شکل بگیرد؛ در حالیکه بعضی از اصحاب قدرت و ثروت از اجرای آن خوشحال نیستند، دستگاه قضایی ملجاء و مأمن مردم در اجرای عدالت است که این اعتماد مردمی امتیاز بزرگی برای دستگاه قضایی است.

وی با اشاره به حجم بالای پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی، افزود: امنیت پایدار و توسعه از مهمترین نتایج اجرای عدالت در جامعه است زیرا اگر جلوی رانت گرفته نشود توسعه شکل نمی‌گیرد و یا توسعه نامتوازن خواهد بود.

استاندار کرمان طرح اصلاح اقتصادی دولت را نوعی اجرای عدالت دانست و در ادامه دو وظیفه دیگر دستگاه قضا یعنی پیشگیری و نظارت را مورد توجه قرار داد و گفت: اگر دستگاه نظارتی همراه حکومت باشد تلاطم شکل نمی‌گیرد، این همراهی مهم است و ما در حوزه اجرا برای این نظارت از سوی دستگاه قضا آمادگی داریم.

انتهای پیام
captcha