تشرف بیش از ۸۰۰ زائر پیاده به مشهد در سالروز شهادت امام جواد(ع)
کد خبر: 4067508
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹

تشرف بیش از ۸۰۰ زائر پیاده به مشهد در سالروز شهادت امام جواد(ع)

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) از تشرف بیش از ۸۰۰ زائر پیاده در قالب ۱۴ کاروان همزمان با سالروز شهادت امام جواد(ع) به مشهد خبر داد.

زائر پیاده حسین رضایی، سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع)، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی گفت: در آخرین روز از ماه ذی‌القعده و همزمان با سالروز شهادت حضرت جوادالائمه(ع) بیش از 800 زائر پیاده خارجی و ایرانی در قالب 14 کاروان برای عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به مشهد مشرف خواهند شد.

وی با بیان اینکه زائرین خارجی حدود 80 نفر از کشور عراق و از سه شهر کربلا، نجف و کاظمین هستند، بیان کرد: زائران ایرانی حدود 700 نفر از شهر‌های سبزوار، شیراز، اصفهان، نیشابور، فریمان هستند که برای تشرف به حرم مطهر رضوی، اقامه عزای ابن الرضا(ع) و شرکت در راهپیمایی جوادیون همزمان با سالروز شهادت جوادالائمه(ع) وارد مشهد می‌شوند.

رضایی گفت: همچنین هیئت‌های عزاداری زائرین پیاده در 47 شهر کشور و 6 منطقه مشهد ضمن برگزاری مراسم عزاداری، با ایجاد ایستگاه‌های صلواتی، ضمن خدمت به عزاداران حضرت جواد الائمه(ع)، در طرح ملی پخت ۹ پرس غذا در خانه و توزیع آن در بین همسایگان به نیت امام نهم شيعيان مشارکت خواهند کرد.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) اظهار کرد: کاروان 350 نفره از شهرستان سبزوار، صبح روز نهم تیرماه با شعار «در مسیر بندگی» مسیر سبزوار به مشهد را پیاده آغاز خواهند کرد که این کاروان 29 سال است به صورت مستمر برای تشرف به بارگاه منور رضوی و شرکت در مراسم عرفه هرساله عازم مشهد می‌شود.

وی در پایان گفت: در راستای پذیرایی از زائرین پیاده در طول مسیر تشرف به مشهد نیز ایستگاه‌های ثابت استقبال از زائر فعال هستند و بر اساس ضرورت نیز ایستگاه‌های سیار در مسیر، برای پذیرایی از زائران پیاده به‌ویژه در ایام و مناسبات خاص فعال می‌شوند.

انتهای پیام
captcha