دومین «باشگاه کتابخوانی 100تایی‌ها» دایر می‌شود
کد خبر: 4068015
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

دومین «باشگاه کتابخوانی 100تایی‌ها» دایر می‌شود

دومین دوره باشگاه کتابخوانی 100تایی‌ها هم‌زمان با فصل تابستان به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار خواهد شد.

برپایی دومین دوره «باشگاه کتاب‌خوانی 100تایی‌ها» در فصل تابستان

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اکبر بختیاری؛ دبیر باشگاه کتابخوانی 100تایی‌ها با اشاره به برگزاری دومین دوره این باشگاه عنوان کرد: دومین دوره باشگاه کتابخوانی 100تایی‌ها با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، تقویت مهارت تحلیل و تفکر انتقادی و مدیریت اوقات فراغت کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

وی افزود: باشگاه کتابخوانی ۱۰۰تایی‌ها در دو مرحله «تولد باشگاه» و «حیات باشگاه»  میزبان رده‌های سنی کودکان 7 تا 10 ساله و نوجوانان 11 تا ۱۵ ساله است و شامل کارگاه‌های ادبی و حلقه‌های کتابخوانی خواهد بود.

بختیاری با بیان اینکه در این مرحله، هدف اصلی «جذب حداکثری کودکان و نوجوانان» و دعوت از آن‌ها برای پیوستن به باشگاه کتابخوانی است، گفت:‌ مدت زمان مرحله اول، از 15 تیر تا 15 شهریور است که در این مرحله از مخاطبان دعوت می‌شود پس از عضویت در باشگاه، با امانت گرفتن کتاب از کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مطالعه آن به جمع اعضای باشگاه کتاب‌خوانی 100تایی‌ها بپیوندند.

اعضا باید در طول این دو ماه، حداقل هشت  کتاب را از کتابخانه‌های تحت پوشش، به‌ صورت امانت دریافت و مطالعه کنند. همچنین در محافل خوانش کتاب ویژه اعضای باشگاه به‌ صورت منظم و فعال شرکت کنند.

بازه زمانی امانت گرفتن هر کتاب باید حداقل 4 روز کاری باشد تا کتاب موردنظر، پذیرفته شود. همچنین  از هر عضو تنها کتاب‌هایی که با کارت عضویت خود دریافت کرده‌اند، پذیرفته خواهد شد.

بختیاری خاطرنشان کرد: در این مرحله برای هر دو گروه «کودک» و « نوجوان» یکی از کتابداران کتابخانه‌ها به‌عنوان «تسهیلگر» مشخص می‌شود که مسئولیت همراهی و راهنمایی اعضای باشگاه و برگزاری محافل خوانش کتاب را برعهده دارد. همچنین دوره آموزشی تخصصی برای تسهیلگران باشگاه با عنوان «مهارت‌های تسهیلگری در باشگاه کتاب‌خوانی کودک و نوجوان» به‌منظور آشنایی بیشتر کتابداران با این مقوله قبل از برپایی محافل خوانش کتاب برگزار خواهد شد..

دبیر برگزاری این ویژه‌برنامه افزود: در بازه زمانی دو ماه مذکور، عملکرد اعضا مورد سنجش تسهیل‌گران هر کتابخانه قرار می‌گیرد و براساس فعالیت‌هایی که داشته‌اند، کارنامه فعالیت صادر می‌شود و در پایان مرحله اول، حداکثر «15 عضو کودک» و «15 عضو نوجوان» به‌عنوان اعضای فعال باشگاه هر کتابخانه معرفی خواهند شد.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در باشگاه 100تایی‌ها به کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مناطق 22‌گانه شهر تهران مراجعه کرده یا برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن دبیرخانه به شماره 66080083 تماس بگیرند.

برپایی دومین دوره «باشگاه کتاب‌خوانی 100تایی‌ها» در فصل تابستان

انتهای پیام
captcha