اجرای طرح «نشاط معنوی» در ۶۹ بقعه متبرکه خراسان‌رضوی
کد خبر: 4068043
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶

اجرای طرح «نشاط معنوی» در ۶۹ بقعه متبرکه خراسان‌رضوی

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی از اجرای طرح تابستانی «نشاط معنوی» در ۶۹ بقعه متبرکه خراسان رضوی خبر داد و گفت: این طرح با هدف تعمیق باور‌های دینی و ترویج معارف اسلامی با استفاده هوشمندانه از ظرفیت اوقات فراغت دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

ایزدی معاون فرهنگی اوقاف خراسن رضویحجت‌الاسلام والمسلمین جمال ایزدی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌رضوی، در خصوص ویژه برنامه‌های فرهنگی این نهاد در ایام تابستان، بیان کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان یکی از راهکارهای مؤثر در ایجاد آرامش و سلامت روانی خانواده و جامعه بوده و در کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی در خصوص اهداف برگزاری این طرح، گفت: طرح نشاط معنوی با هدف تعمیق باور‌های دینی و ترویج معارف اسلامی با استفاده هوشمندانه از ظرفیت اوقات فراغت دانش آموزان، استفاده از ابزار‌های روز و روش‌های جذاب و نوین مانند ظرفیت فضای مجازی و ارتباط گیری مؤثر، زمینه سازی تربیت نسل جوان و نوجوان برای کادرسازی مدیریت بقاع متبرکه و مراکز افق و مهارت افزایی و توانمند سازی دانش آموزان در کلاس‌های نشاط معنوی در بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی افزود: اگر دلسوزان نسل جوان، برای آینده‌سازان انقلاب اسلامی برنامه‌ای نداشته باشند، دشمنان این خلأ را پر کرده و آنان را به برنامه‌های خود مشغول خواهند کرد بر این اساس ادارات اجرایی با همکاری مراکز افق بقاع متبرکه، طرح تابستانی «نشاط معنوی» را طبق روال همه ساله در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا می‌کنند که این طرح در سال‌جاری در 69 بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح از اول تیرماه آغاز شده است و تا ششم مردادماه 1401 ادامه دارد. مخاطبان این طرح، دانش‌آموزان رده سنی هشت تا ۱۸ سال هستند ضمن اینکه با توجه به فرارسیدن ایام ذی‌الحجه و در آستانه عید غدیر نیز ویژه‌ برنامه جشن «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» همزمان با این طرح اجرا خواهد شد.

ایزدی افزود: در راستای اجرای طرح تابستانی «نشاط معنوی» آموزش مهارت‌های خیاطی، نقاشی روی پارچه، تزیین و چیدمان منزل، آشپزی و سفره‌آرایی، تولید محصولات خانگی، بافتنی، تولید زیورآلات، پرورش گل‌های زینتی و آپارتمانی، نویسندگی، چرم‌دوزی، عروسک‌بافی، نمدبافی، قالی‌بافی، گلیم‌بافی برای دختران و همچنین مهارت‌های تأسیسات ساختمان، تعمیر لوازم برق، نجاری، خوشنویسی با خودکار، نویسندگی، مدیریت مالی، آموزش رایانه و امور مربوط به آن (فتوشاپ، پاورپوینت، اکسل، تایپ و ...)، معماری، مداحی، سرود و تواشیح برای پسران در نظر گرفته شده است.

وی گفت: همچنین کلاس‌های آموزشی معارفی شامل روخوانی، روان‌خوانی و حفظ قرآن کریم، احکام و تجوید الصلاة، آداب اجتماعی و شناخت فضای مجازی توسط مُبلغان و دانشجویان علوم قرآنی برگزار می‌شود؛ همچنین آموزش مهارت‌های ده‌گانه زندگی شامل مدیریت هیجان و کنترل خشم، ارتباطات مؤثر، حل مسئله و تصمیم‌گیری، مدیریت استرس و... توسط مربیان سبک زندگی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح نیز بقاع متبرکه‌ای که دارای ظرفیت اردویی هستند، به‌عنوان مقصد انتخاب می‌شوند و با حضور مربیان و مُبلغین اعزامی، برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و تفریحی برای دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

ایزدی در خصوص استقبال مخاطبان از طرح تابستانی «نشاط معنوی» گفت: خوشبختانه این طرح مورد توجه نوجوانان قرار گرفته و بر طبق آمار نیز سال گذشته بیش از 2000 نفر در طرح نشاط معنوی استان خراسان‌رضوی شرکت کرده و از برنامه‌های آن بهره‌مند شده‌اند.

 

انتهای پیام
captcha