برگزاری جشنواره ملی «هنرهای آوایی آیه» در مشهد
کد خبر: 4068392
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۲

برگزاری جشنواره ملی «هنرهای آوایی آیه» در مشهد

مرحله نهایی جشنواره ملی «هنرهای آوایی آیه» از تاریخ  15 لغایت 17 تیرماه در مشهد برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره ملی «هنرهای آوایی آیه» در مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی جشنواره ملی «هنرهای آوایی آیه»،  فهیمه سادات موسوی نیا، دبیر جشنواره ملی «هنرهای آوایی آیه» با اشاره به معارفی بودن این جشنواره اظهارکرد: شناخت و معرفی چهره‌های فعال در عرصه هنرهای معارفی کشور در بخش بانوان و تقویت هنرهای آوایی معارفی از جمله مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره ملی است .

وی در خصوص رشته‌های جشنواره گفت: این جشنواره در پنج رشته ترتیل‌خوانی، دعاخوانی، مداحی، اجرای معارفی و پادکست صوتی است.

موسوی نیا تصریح کرد: این جشنواره در دو مرحله غیرحضوری و حضوری طراحی شد که اطلاع‌رسانی مرحله اول آن از روزهای ابتدایی سال آغاز شد و پس از برگزاری چند جلسه کارگاه آموزشی در ماه مبارک رمضان، شرکت‌کنندگان، آثار صوتی و تصویری خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

دبیر جشنواره ملی «هنرهای آوایی آیه» با اشاره به اینکه داوری مرحله اول در ۲۱ تا ۲۳ اردیبهشت انجام شد گفت: قرار بود در هر رشته پنج نفر به مرحله نهایی راه یابند، اما در رشته ترتیل‌خوانی به دلیل بالا بودن سطح شرکت‌کنندگان، ۱٠ نفر به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

وی راه‌یافتگان به مرحله نهایی را از استان‎های تهران، خوزستان، سمنان، گیلان،مازندران، مرکزی، سیستان و بلوچستان خواند و افزود: بیشترین شرکت‌کننده از استان خراسان رضوی و شهرستان مشهد هستند.

موسوی نیا تصریح کرد: این جشنواره در گروه سنی بزرگسال و در سنین ۱۷ الی ۵۵ سال ویژه بانوان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha