عبور از اقتصاد تک‌ محصولی نرماشیر با تولید صنایع‌دستی
کد خبر: 4068457
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱

عبور از اقتصاد تک‌ محصولی نرماشیر با تولید صنایع‌دستی

فرماندار شهرستان نرماشیر با بیان اینکه اقتصاد تک محصولی یکی از مهمترین چالش‌های پیش‌رو این شهرستان است گفت: تولید صنایع‌دستی و ایجاد اشتغال پایدار راهی برای توسعه اقتصادی شهرستان نرماشیر است.

حمید طبسی‌نژاد فرماندار شهرستان نرماشیر

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، حمید طبسی‌نژاد، فرماندار شهرستان نرماشیر در بازدید از کلاس‌های آموزش صنایع‌دستی روستای حسین‌آباد نرماشیر با اشاره به اینکه اقتصاد تک محصولی یکی از مهمترین چالش‌های پیش‌رو این شهرستان است گفت: تولید صنایع‌دستی و ایجاد اشتغال پایدار راهی برای توسعه اقتصادی شهرستان نرماشیر است.

وی با اشاره به فعالیت بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ هنرمند صنایع‌دستی در این شهرستان بیان کرد: اقتصاد پایدار جوامع محلی منوط به توسعه گردشگری و صنایع‌دستی است که خوشبختانه این فرصت در شهرستان نرماشیر فراهم آمده است.

فرماندار شهرستان نرماشیر افزود: با توجه به موقعیت استراتژیک روستای حسین‌آباد پشت‌رود و حضور بالای هنرمندان صنایع‌دستی در آن، این منطقه می‌تواند محیط مناسبی برای ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی و فروشگاه‌های صنایع‌دستی باشد.

وی با بیان اینکه شهرستان نرماشیر دارای بناهای تاریخی و مناطق گردشگری و به‌ویژه نخلستان‌های زیبایی است، گفت: تمام تلاش خود را در زمینه توسعه گردشگری این شهرستان از جمله حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و ارائه تسهیلات برای ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی به‌کار خواهم گرفت که خوشبختانه تاکنون فعالیت‌هایی نیز انجام شده است.

راه‌اندازی خانه صنایع‌دستی نرماشیر

در ادامه این بازدید محمدرضا منصوری، مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نرماشیر به دوره‌‌های آموزش ویژه هنرمندان صنایع‌دستی روستای حسین‌آباد پشترود اشاره کرد و گفت: به‌زودی خانه صنایع‌دستی این شهرستان به منظور آموزش بیشتر هنرجویان راه‌اندازی می‌شود که در این زمینه فرمانداری، بخشداری، دهیاری نرماشیر و بخش مرکزی این شهرستان قول حمایت‌های مساعد را داده‌اند که جای تشکر دارد.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۶۰ هنرجو در دوره‌های آموزش پته‌دوزی شرکت کرده‌اند که این دوره‌ها از ۱۵ خرداد‌ماه آغاز و تا ۳۰ تیرماه سال‌جاری ادامه دارد و هنرجویان پس از گذراندن دوره‌های آموزش مقدماتی بلافاصله آموزش‌های پیشرفته را فرا گرفته و برای آن‌ها پروانه تولید صادر می‌شود.

انتهای پیام
captcha