راز ماندگاری قلم
کد خبر: 4068711
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲

راز ماندگاری قلم

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اینکه افزون بر آنکه اسلام نسبت به قلم و اصحاب آن نگاه خاصی دارد، قلم‌ها نیز به مانند فکرها و ذهن‌ها سه نوع هستند، به تبیین هر یک از این موارد پرداخت.

آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی، امام‌ جمعه بخش مرکزی یزدآیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی، امام‌جمعه بخش مرکزی یزد، در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با تبریک روز قلم از سرزمین وحی با اشاره به اینکه افزون بر آنکه اسلام نسبت به قلم و اصحاب آن نگاه خاصی دارد، قلم‌ها هم به مانند فکرها و ذهن‌ها سه نوع هستند اظهار کرد: قلم‌هایی که جنبه جمع‌آوری دارند یعنی از هرجایی موردی را می‌گیرند و جمع کرده و برای خود دست‌مایه‌ای درست می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه قلم‌‌ها به مانند حرکت مورچه‌ها از هرجایی غذایی را جمع می‌کنند و  در انبار خودشان برای مصرف جاسازی می‌کنند گفت: نوع دوم قلم‌های بافنده به مانند خانه‌ عنکبوت هستند که از تراوشات ذهنی منهای قرآن و عترت و بر اساس تحلیل‌های سبقت گرفته بر قرآن و عترت مطالبی برای خود بافندگی می‌کنند و اینها هم ارزشی ندارند چراکه قلم‌های بافنده‌ای هستند که به جای ارائه محتوا در این عرصه چیزی را به دست مردم جزء بافندگی و خانه عنکبوتی نمی‌دهند.

مدرسی افزود: نوع سوم قلم‌هایی هستند که مولد بوده و تولید علم می‌کنند و اسلام به این گونه قلم‌ها نگاه خاص دارد، آثار شهید مطهری از این نوع قلم‌ها است، آثار مرحوم علامه مرتضی عاملی و مرحوم محمدباقر شریف قرشی از این نوع قلم‌ها برای خود انتخاب کرده است.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد در پایان بیان کرد: اینها به مانند زنبور عسل هستند که تولید کننده و مولد هستند و آثارشان ماندگار و پیامشان همیشه جاودان و برای مردم کاربردی و اثر بخش است.

انتهای پیام
captcha